Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:02:57 GMT

یک ریال بدهی معوق به شورای بعدی به ارث نمی‌رسد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۵۲۹۶

یک ریال بدهی معوق به شورای بعدی به ارث نمی‌رسد

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای شهر مشهد گفت: از سال ۹۶ تا همین حالا، در روزگاری که ترامپ با خروجش از برجام و همچنین وجود برخی ناجوانمردی‌ها در داخل، دولت در تأمین حقوق کارمندانش مانده بود اما یک روز هم شهرداری مشهد دست روی دست نگذاشت و حتی بدهی ایام صولت‌ مرتضوی و مهندس پژمان‌، شهرداران قبلی مشهد، هم تسویه شد و امروز یک ریال بدهی معوق به شهرداری و شورای بعدی به ارث نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی بهاروند امروز در نطق پیش از دستور یکصدوسی‌وپنجمین جلسه علنی شورا با اشاره به سوانح واژگونی اتوبوس و فوت دو خبرنگار و سپس پنج سرباز معلم اظهار کرد: همان زمان که رئیس کمیسیون حمل و نقل، گمرک و لجستیک اتاق بازرگانی ایران بودم، بارها به وزیر راه و دیگر دست‌اندرکاران اعلام کردم که وضعیت اتوبوس‌ها و کامیون‌ها اصلا مناسب نبود و این ناوگان دچار فرسودگی است. حال می‌بینیم که چه فجایعی یک به یک در حال رخ‌دادن است. این وظیفه دولت است که واردات اتوبوس و کامیون را آزاد کند تا شاهد از دست‌دادن عزیزان‌مان نباشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به دهم تیر ماه، روز صنعت و معدن، بیان کرد: به گفته فعالان اقتصادی مشهدی، هیچ شورایی به اندازه شورای پنجم در پیگیری و گره‌گشایی مشکلات کارآفرینان فعال و کوشا نبوده است.

بهاروند با اظهار به اینکه از دیگر اقدامات شایسته شورای پنجم، تعامل با تشکل‌های حوزه صنعت و معدن بوده است، توضیح داد: بارها جلسات و بازدیدهای میدانی متعددی با انجمن مدیران صنایع، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی صورت گرفته و در موارد متعددی، به نفع آنان تصمیم‌گیری شده است.

به گفته عضو شورای شهر مشهد اتصال جاده حسن‌آباد به شهرک صنعتی توس و نامگذاری آن به نام مرحوم «ایرج یزدانبخش»، نام‌گذاری تعدادی از معابر و کوچه‌های شهر به نام کارآفرینان برجسته و شاخص، بخشودگی برخی جرایم واحدها، آغاز انجام مطالعات اتصال مسیر بزرگراه کنارگذر شمالی منتهی به شهرک صنعتی کلات و بهسازی مسیرهای منتهی به شهرک‌های صنعتی، بخشی از اقدامات شورای پنجم در راستای حمایت از فعالیت‌های صنعتی و معدنی بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که مدیریت شهری باید به جد در راستای تحقق آن بکوشد، اشاعه فرهنگ کارآفرینی است، افزود: در سال‌های گذشته هرگاه سخن از کارآفرین و کارخانه‌دار به میان می‌آمد، مردم فردی را تصور می‌کردند که با رانت و فساد، پولی بهم زده و درصدد سوءاستفاده از کارگران است. امروز اما با گسترش شبکه‌های اجتماعی و اصلاح در سرفصل‌های آموزش عالی، تصور مردم از کارآفرینان بهبود یافته است.

عضو شورای شهر مشهد درگیری با نهادهای خدماتی نظیر مخابرات، شرکت برق، شرکت گاز و...، مالیات‌های کمرشکن و قوانین ناکارآمد، تحریم و کمبود مواد اولیه، نبود نیروی کار ماهر و... را از جمله موانع بر سر راه تولید دانست و گفت: یک کارآفرین می‌تواند سرمایه‌اش را به خارج از کشور ببرد و یا در بازارهای سوداگری به جریان بیندازد و ده‌ها برابر سود کند اما صد رحمت به غیرت و دلسوزی کارآفرین ایرانی که حاضر است سختی بکشد اما بتواند نانی بر سفره کارگرانش بگذارد. کارگران نیز با تحمل برخی مصائب و فشار کار، مسیر تولید را تداوم می‌بخشند تا کالا به دست مصرف‌کننده برسد و اقتصاد از حرکت نایستد.

بهاروند خاطرنشان کرد: شاید برخی صنایع ما نوپا باشند اما در صورت حمایت مردم از کالای تولید داخلی، می‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی تولیدی‌ها و کارخانجات وطنی باشیم و از بیکاری کارگر ایرانی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شورای پنجم اظهار کرد: یادمان نمی‌رود که در دوره‌های قبلی، شهرداری روی گنج بودجه با فراغ بالی وصف‌ناشدنی نشسته بود. یادمان نمی‌رود که میدان کوکا در خیابان کوثر، در گذشته چه نقشی داشت و در دوره مدیریت اقتدار قبلی به چه تبدیل شد و امروز، حالا با تدبیری نوآورانه به کارخانه نوآوری تبدیل شده است.

بهاروند ضمن تبریک به افرادی که پیروز شده و به شورای شهر ششم راه یافتند، گفت: از همین بزرگواران درخواست می‌کنم منصفانه به اختلاف رأی نفر اول سال ۹۶ شورای شهر مشهد با میزان آرای نفر اول دوره آینده بنگرند. این اختلاف رأی حرف‌های زیادی دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شهرداری مشهد شورای شهر مشهد شورای پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز یکشنبه در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی صحیح مهم‌ترین نکته درباره موفقیت این مجموعه است، اظهار داشت: این مدل سرمایه‌گذاری جزو مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا است که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد.

وی انجام کارهای پژوهشی و تولید محصولات کاملاً ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و حتی نژاد دامی که وارد شده، تغییریافته و ایرانی شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کنند، افزود: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.

شفقت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی این مجموعه به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به سطح اراضی این مجموعه، اگر گیاهان دارویی در این مجموعه کشت و عصاره‌گیری شود مردم نیز می‌توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی می‌تواند بیشتر نیز باشد.

وی ادامه داد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان نیز وجود دارد تا جایی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد.

استاندار لرستان، تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری این چنینی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

شفقت بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ «ما می‌توانیم» دانست و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه‌گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد و این مدل مدیریتی تسری پیدا کند.

کد خبر 6091372

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد