Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه فرانسه امروز دوشنبه در اقدامی مداخله جویانه درخواست کرد که ایران باید همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد و فوراً به بازرسان این نهاد بین‌المللی دسترسی کامل بدهد.

وزارت خارجه فرانسه در این باره گفت: ایران باید به همکاری‌های خود با آژانس ادامه دهد و هر چه سریعتر دسترسی کامل به تاسیسات هسته‌ای خود را برای این نهاد بین‌المللی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات وین و مساله تمدید تفاهم با آژانس، اظهار کرد: تعهدات و وظایف دولت در قانون مجلس کاملاً روشن است. در مساله توافق ۳ ماهه با آژانس اتمی و چگونگی عدم ادامه آن هنوز تصمیم جدی اتخاذ نشده است. همچنین در خصوص پاک کردن اطلاعات دوربین‌های نظارتی نیز تصمیمی گرفته نشده است.

وی گفت: گفتگوهای وین به جایی رسیده است که همه طرف‌ها باید تصمیمات خود را بگیرند. ایران تصمیم خود را گرفته است و ما منتظریم طرف‌های مقابل بخصوص ایالات متحده تصمیمات خودشان را بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مسدود شدن چند سایت خبری ایرانی از طرف آمریکایی‌ها، گفت: آنچه که در خصوص این تارنماها اتفاق افتاد، نشان‌دهنده استیصال، گردن‌کشانه‌ی ایالات متحده در برابر صداهای مستقل مانند ایران است.

کد خبر 5246398

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران نشست وین ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی افغانستان فلسطین روسیه ایران حشد شعبی لبنان مذاکرات وین سوریه انگلیس طالبان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد | درخواست ویژه ستاره تیم ملی
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد