Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید بدرالدین مویدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بومی سازی دستگاه کنترل توربین تقویت فشار اظهار کرد: شرکت ما در زمینه ساخت سیستم‌های کنترل و تجهیزات ابزار دقیق، دستگاه‌های بسیار زیادی را تولید کرده است که سیستم کنترل توربین تقویت فشار یکی از مهم‌ترین و به روز‌ترین محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاصیت این دستگاه تقویت فشار خط لوله‌های گاز وتقویت فشار برای کنترل توربین‌ها خواهد بود.

او با اشاره به این که  از این دستگاه برای تقویت فشار خط لوله‌های گاز استفاده می‌شود، افزود: دستگاه کنترل توربین تقویت در پالایشگاه‌هاو سکوی تولید و انتقال گاز و نیروگاه‌های گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مویدی در خصوص نمونه‌های مشابه خارجی بیان کرد:  تنها دارنده دستگاه تقویت فشار خط لوله‌های گاز، آمریکا است که علاوه بر تحریم ها قیمت بالای این محصول وارداتی را با مشکلاتی مواجه کرده است اما خوشبختانه توانستیم به دانش تولید این دستگاه دست پیدا کنیم و با بومی سازی آن کشور را از واردات دستگاه تقویت فشار خط لوله‌های گاز بی نیاز کنیم.

این فناور گفت: باتوجه به این که در فصل سرد سال در برخی مناطق ما با افت فشار گاز مواجه خواهیم بود برای جلوگیری از افت فشار باید گاز‌های اولیه تامین شده توسط توربین‌های گازی، تقویت شده و به شبکه‌های گازی تزریق شود که در چنین شرایطی به تجهیزاتی از قبیل سیستم کنترل تقویت فشار نیاز است.

او در خصوص اهمیت وجود چنین دستگاهی در پالایشگاه های نفت و گاز تصریح کرد: اگر این سیستم‌ها در دسترس نباشند زمانی که با  افت فشارمواجه خواهیم شد نه تنها در تامین گاز‌ دچارمشکلاتی می‌شویم بلکه  امنیت ملی کشور به خطر خواهد افتاد که خوشبختانه با بومی سازی این سیستم علاوه بر  کمک به اشتغال زایی از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد شد.

مویدی با اشاره به اینکه  یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بومی سازی این محصول تامین امنیت سیستم‌های داخلی است،  افزود: در این محصول خاص برنامه صادراتی خاصی نداریم و صرفا در زمنیه تامین نیاز‌های داخلی برنامه ریزی‌های را خواهیم داشت. طراحی این محصول کاملا ایرانی و حتی تستر این دستگاه نیز در داخل کشور تهیه شده است.

او گفت: قیمت نمونه‌های خارجی بالغ بر ۳۰ هزار دلار است که با ساخت داخل این محصول هزینه تمام شده کمتر از یک چهارم این قیمت خواهدبود.

بیشتر بخوانید

ساخت ربات‌هایی که در بازرسی تونل‌های برق فشارقوی به کار می‌روند نخستین پمپ فشار قوی سامانه‌های شیرین‌سازی آب دریا ساخته شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان بومی سازی محصولات تقویت فشار خط لوله های گاز بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

ایسنا/لرستان اختراع کاربردی دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، مصطفی شهبازی‌پاچال، با عنوان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه (زنبور عسل) مجهز به سنسور بیهوشی، از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت شد.

مصطفی شهبازی‌پاچال ششم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های لرستان، زنبورداری و تولید عسل است و اختراع اینجانب در راستای این ظرفیت‌ها و ارتقای تولید است.

وی با بیان اینکه نژاد زنبورهای ایرانی دارای ضعف‌هایی است وتلاشم این بوده است با این اختراع، ضعف‌ها رفع شود، گفت: نژادهای مختلف زنبور در جهان را مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار دادم؛ با تلقیح مصنوعی می‌توان در نژاد مورد نظر، نقاط ضعف را برطرف کرد.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان، با بیان اینکه رفتار نیش‌زنی زنبورهای بومی ایران، شدید است و این یک ضعف است و رغبت زنبوردار برای رسیدگی به کندوها، کمتر می‌شود، تصریح کرد:دستگاه اختراع شده توسط اینجانب، براساس تلقیح مصنوعی، باعث رفع این ضعف می‌شود.

شهبازی‌پاچال  ادامه داد: توانایی زنبورهای بومی برای سپری‌ کردن فصل سرد زمستان، پایین است؛ به همین علت، در فصل زمستان، زنبورداری بومی بدون تلقیح مصنوعی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تلفات دارد؛ این، یک نقطه ضعف است؛ با تلقیح مصنوعی از طریق دستگاه مذکور، این ایراد رفع خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: زادآوری و تولید محصولات برخی زنبورهای بومی، پایین است؛ از طریق تلقیح مصنوعی دستگاه مذکور، این ضعف هم رفع می‌شود.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان گفت:اگر دستگاه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات