Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شورای امنیت ملی عراق نشست اضطراری به ریاست مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار کرده و در آن پیامدهای بمباران آمریکا علیه مواضعی در مرزهای عراق و سوریه و حمله عناصر تروریست به نیروگاه تولید برق و دکل‌های انتقال نیرو را بررسی کرد.
 
شورای امنیت ملی عراق ضمن محکومیت شدید حمله هوایی آمریکا به موضعی در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه، تاکید کرد این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود که در تضاد با همه قوانین و موازین بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این شورا در ادامه به بررسی توسل به همه راهکارهای قانونی موجود برای ممانعت از تکرار این حملات که حریم هوایی و سرزمینی عراق را نقض می‌کند و نیز انجام تحقیقات گسترده درباره شرایط این حادثه و تلاش برای عدم تکرار آن در آینده پرداخت.
 
شورای امنیت ملی عراق ضمن مخالفت کامل با تبدیل عراق به میدان تصفیه حساب‌ها یا بکارگیری اراضی و آسمان این کشور برای تعرض به همسایگان، اعلام کرد: دولت عراق گام‌های خود برای در پیش گرفتن سیاستی آرام و مبنا قرار دادن گفت‌وگو به عنوان راهی برای جلوگیری از شدت منازعات و تحقق امنیت و ثبات در عراق و منطقه را تقویت کرده است.
 
این شورا تاکید کرد: دولت نشست‌ها و گفت‌وگوهای مستمری با طرف امریکایی داشته است و این گفت‌وگوها به مراحلی پیشرفته در سطح بحث درباره جزئیات لجستیک برای خروج نیروهای رزمی از عراق رسیده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.
 
شورای امنیت ملی عراق درباره حمله به نیروگاه‌های تولید برق و دکل‌های انتقال نیرو از سوی داعش تاکید کرد: در حالی که تولید انرژی برق به بیش از ۲۰ هزار مگاوات رسیده که بالاترین میزان در تاریخ عراق است به علاوه برق وارداتی و افتتاح پروژه‌های متعدد معوقه وتعطیل شده برای تأمین برق مورد نیاز شهروندان، برخی گروه‌های خرابکار و تروریست در تلاش هستند با هدف گرفتن نیروگاه‌ها و دکل‌ها، اوضاع را به آشوب بکشند؛ حملاتی که منجر به اختلال در برق‌رسانی به مناطقی از بغداد و شهرهای جنوبی شده و درد و رنج شهروندان را وخیم‌تر کرده است.
 
این شورا در ادامه با بیان اینکه نیروهای امنیتی تلاش‌های بسیاری برای حفاظت از دکل‌های برقی به عمل می‌آورند، تاکید کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به فرماندهی عملیات مشترک دستور داد تا نشستی اضطراری ظرف ۲۴ ساعت آینده برای تدوین استراتژی جامع با همکاری فرماندهان امنیتی و وزارت برق برای تأمین برق مورد نیاز شهروندان برگزار کند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شورای امنیت ملی عراق دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد

قرار است شورای امنیت طی روزهای آینده نشستی را به درخواست الجزایر درباره گورهای جمعی غزه برگزار کند.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت طی روزهای آینده نشستی را پشت درهای بسته به درخواست الجزایر درباره گورهای جمعی نوار غزه برگزار خواهد کرد. به گفته منابع احتمالا این نشست روز سه‌شنبه برگزار شود.

بر اساس گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره گورهای جمعی در بیمارستان‌های الشفا در شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس شده است. 2 گور جمعی در بیمارستان الشفا با ۵۰۰ جسد و سه گور جمعی در مجتمع پزشکی ناصر با ۳۹۵ جسد پیدا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان