Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدجواد حق‌شناس روز دوشنبه در همایش تقدیر از اعضای ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین عرصه‌های کشور حضور در عرصه سیاست است به رغم فشارها می‌دانم بار سختی را به دوش کشیدید در شرایطی که فضا سخت‌تر و بسته‌تر خواهد شد اما حضور شما بسیار دلگرم کننده و امیدبخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد و حاصل آن انتخاب سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهوری و پیروزی لیست ائتلاف برای شورای شهر تهران بود بر این اساس در عمل، هدف و آرزوی ۲۵ ساله هسته سخت قدرت مبنی بر رسیدن به حاکمیت یک دست و تصاحب همه قدرت، محقق شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برای رسیدن به این آرزو آن‌هایی که مسئولیت نگهبانی از قانون اساسی، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب را بر عهده داشتند، فارغ از شرع و قانون در مورد بررسی نامزدها به تعبیر مقام معظم رهبری جفا کردند و حق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان بسیاری را پایمال کردند. گویا تصور آقایان این است که می‌توانند با فدا کردن نهادهای دموکراتیک، قانون اساسی و ارزش‌های امام و انقلاب را زیر پا گذارند و همه قدرت را مصادره کنند و در نهایت به زعم‌شان به مردم و کشور خدمت کنند.

ادامه دارد ...

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ محمدجواد حق شناس سید ابراهیم رییسی مقام معظم رهبری قانون اساسی اصلاح‌ طلب محسن مهرعلیزاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ محمدجواد حق شناس سید ابراهیم رییسی انتخابات ۱۴۰۰ محمدجواد حق شناس سید ابراهیم رییسی مقام معظم رهبری قانون اساسی اصلاح طلب محسن مهرعلیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جوکار در ارتباط با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: از سال ۷۸ تاکنون به تعداد نمایندگان مجلس شوراي اسلامي اضافه نشده است و با توجه به  شاخص هاي جمعیت و پراکندگی در حوزه جغرافیایی یک نابرابری در حوزه‌های انتخابیه ایجاد شده است. 
وی ادامه داد: ۵ طرح در مجلس یازدهم در اين زمينه به کمیسیون رسید و در هم ادغام  که  در نهايت مقرر شد با توجه به اینکه ۲۴ سال است نماینده‌ای به تعداد نمایندگان مجلس شورای  اضافه نشده، ۴۰ نفر نماینده به تعداد کلی نمایندگان مجلس اضافه شوند ونهایتا باید  ۲۰ نفر متعلق به حوزه هاي جدید و مستقل و ۲۰ نفر هم به حوزه فعلی  افزوده شوند. 
نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق اين قانون مي بايست در استان یزد در حوزه یزد، اشکذر و زارچ یک نماینده و در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست یک نماینده دیگر  اضافه می‌شدند که شاخص ما محرومیت، جمعیت و بحث‌های امنیتی و ... بود که براساس اصل ۶۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵  بود. در سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب مطرح کردند "تعیین حوزه‌های انتخابیه بر اساس جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و شناخت مردم از نامزد‌ها فراهم گردد یک اصل است" 
جوکار خاطرنشان کرد: تعیین حوزه انتخابیه بر مبنای جمعیت و مقتضیات مطرح  بود و نکته اساسی اینکه خیلی از حوزه‌ها سهمی در اين مقوله  نداشتند و براساس این شاخص‌ها نماینده‌ای به آنها تعلق نمی‌گرفت و قرار شد کلیات مطرح شود که کلیات رای نیاورد و دولت هم مخالفت کرد و اصل ۷۵ که هزینه برای دولت دارد را د ر اين زمينه مطرح کردند و این طرح مصوب نشد.

و ي ابراز اميدواري کرد: در مجلس دوازدهم این طرح مطرح و این بی عدالتی‌ها رفع شود. 

نمایندگان مجلس با ۹۴ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع، با کلیات طرح دوشوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد