Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای حافظت و حراست از ارضی ملی، عصر امروز دوشنبه ۷ تیر ماه با حضور مهندس علی‌اکبر سلیمانی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری امضا شد.

سلیمانی در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: وزارت دفاع متولی و مسئول املاک و اراضی نیرو‌های مسلح است، بنابراین تثبیت ساماندهی و کار‌های ستادی، اراضی و املاک نیرو‌های مسلح انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش قیمت زمین در سال‌های اخیر گفت: متاسفانه در کشور ما قیمت املاک و اراضی افزایش پیدا کرده و هر چقدر ارزش املاک بالاتر می‌رود گروه‌های تبهکار و زمین‌خوار نیز سازمان یافته‌تر سراغ زمین‌ها و اراضی ملی می‌روند.

سلیمانی نبود هماهنگی میان برخی وزارتخانه‌ها را موجب سو استفاده زمین‌خواران دانست و گفت: عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی، موجب شده تا زمین خوار‌ها با قدرت و امکانات بیشتر طمع به املاک ملی بورزند و از این طریق میلیارد‌ها تومان از حقوق دولت تضییع می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش برادرانمان در معاونت حقوقی وزارت دفاع و سازمان املاک و اسناد نیرو‌های مسلح و همچنین همکاری معاونت حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری امروز امضا شد، تا بتوانیم با همکاری و هماهنگی بیشتر در مقابل زمین خواران اقدامات موثری داشته باشیم و در محاکم قضایی دفاع موثری شکل بگیرد تا بتوانیم از زمین خواری جلوگیری کنیم.

سلیمانی با تشکر از کسانی که شرایط این همکاری را فراهم آورده‌اند گفت: با امضا و عملیاتی شدن این تفاهم نامه همکاری، از تضییع حقوق دولت جلوگیری کنیم

مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: اراضی ملی که در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دارد از منظر حقوقی و هم از منظر کیفری ممکن است دعوایی بر علیه آن‌ها مطرح شود در خصوص این املاک بحث منابع ملی مطرح می‌شود و در این خصوص همواره سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری در بعد ملی بودن این اموال، املاک و اراضی باید در مقام دفاع حقوقی برآید.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری باید بر اساس اسناد و مدارک به کمک همدیگر بیایند البته به صورت غیررسمی این کمک‌ها صورت می‌گرفت، اما گاهی هدفمند و دقیق و درست نبود به عنوان مثال احضاریه یا اخطاریه برای بهره بردار که وزارت دفاع است می‌آمد و دو سال بعد از آن تازه سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری می‌فهمید که علیه مالکیت این عرصه اقامه دعوا شده و رای صادر شده است و یا بالعکس بنابراین به استناد این توافقنامه قرار شد که اطلاع رسانی و ارائه مستندات و تامین لجستیک برای دفاع از حقوق ملی بر اساس همکاری مطلق باید انجام شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: دایره شمول این توافق نامه اراضی ملی است که در اختیار نیرو‌های مسلح قرار گرفته است. امیدواریم که این توافقنامه موجب شود تا دفاع بهتری از اراضی ملی انجام شود و سوء استفاده گران و زمین‌خواران نتوانند از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جنگل ها و مراتع وزارت دفاع تفاهم نامه همکاری وزارت دفاع و سازمان تفاهم نامه همکاری مراتع و آبخیزداری سازمان جنگل ها نیرو های مسلح اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی