Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دلیل وجود ماده ای به نام بروملین در میوه آناناس به شما توصیه می شود پس از کشیدن دندان‌هایتان از آن بخورید.

به گزارش برنا، بعد از کشیدن یا به قول دندان پزشک‌ها، خارج کردن دندان، فرایند ترمیم حفره دندان بلافاصله رخ می‌دهد که این فرایند دارای یک سری مراحل متوالی است. این مراحل که با مشارکت گلبول‌های سفید خون، بافت اپی تلیوم لثه و استخوان سازی انجام می‌شوند، در نهایت باعث می‌شوند که حفره ایجاد شده، اصطلاحاً پر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرایند ممکن است تا یک سال ادامه داشته باشد.

اکثر زخم‌های ناشی از کشیدن دندان به طور معمول ترمیم می‌یابند. اگر چه تعدادی از زخم‌ها ممکن است ترمیمشان طول بکشد و عوارض خاصی را ایجاد کرده و مشکلاتی را برای بیمار به وجود آورند. برای جلوگیری از این عوارض بایستی از راه‌های مختلف درمانی برای بهبود زخم‌ها استفاده کرد که می‌توانند به تنهایی یا همراه با داروهای ضد التهابی، عوامل ضد میکروبی، ضد دردها و حتی لیزر به کار برده شوند. اما از آن جا که داروهای گیاهی عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند، استفاده از آن‌ها به عنوان یکی از راه‌حل‌های تسریع در التیام زخم ناشی از حفره دندان کشیده شده مطرح است.

تحقیقی در این اواخر انجام شده که در آن تأثیر ماده ای طبیعی به نام بروملین که از میوه آناناس استخراج می‌شود بر بهبود و ترمیم حفره دندان کشیده شده مورد بررسی قرار گرفته است.

در این تحقیق که با استفاده از موش‌های صحرایی نر به عنوان جانوران مدل انجام شده است، محققان از از کپسول‌های 500 میلی‌گرم بروملین برای بهبود حفره دندان کشیده شده استفاده کردند.

نتایج بررسی‌های مختلف انجام شده در این مطالعه نشان می‌دهد که ماده بروملین موجود در میوه آناناس می‌تواند به خوبی روند ترمیم زخم بعد از کشیدن دندان را تسریع بخشد.

بررسی‌ها نشان داد که در روز سوّم و دهم بعد از استفاده از بروملین، میزان آنژیوژنز یا رگ زایی در حفره دندانی به شکل قابل توجهی بیشتر شد که نشان از سرعت بیشتر روند بهبودی نسبت به آن موش‌هایی داشت که برای آن‌ها از بروملین استفاده نشده بود.

بر این اساس داروی بروملین استخراج شده از میوه آناناس قادر است روند ترمیم زخم بعد از کشیدن دندان را تسریع بخشد و به همین دلیل، می‌تواند به دندانپزشکان پیشنهاد داده شود.

بروملین ماده مؤثره میوه آناناس است که دارای اثرات ضد التهاب، ضد درد و ضد تورم است. این ماده از طریق گشاد سازی عروق و مهاجرت لکوسیت ها، باعث کاهش التهاب می‌شود. همچنین این ماده مانع تجمع پلاکت‌های خون می‌شود و در کاهش ماده ای موسوم به کینین در پلاسمای خون نقش دارد و از این طریق، از درد، التهاب و تورم جلوگیری می‌کند و در بهبود ترمیم زخم بعد از تروما و اعمال جراحی مؤثر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لیزر جانوران مهاجرت تورم جراحی آناناس کشیدن دندان بعد از کشیدن میوه آناناس حفره دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از محدودیت تردد در محور فیروزکوه - دماوند در پی اجرای عملیات ترمیم و به سازی پل دلیچایی تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته، خبر داد.

 

به گزارش تبن نیوز به نقل از مهر، در پی اجرای عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه - دماوند، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

براساس این گزارش، بازه زمانی این عملیات از تاریخ (۲ اردیبهشت) تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۳۲( از مبدا فیروزکوه) الی ۳۳ است و تردد خودروها به صورت همزمان در مسیر (رفت و برگشت) از (پل محور دماوند) به فیروزکوه امکان پذیر خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • زبانه کشیدن شعله‌های آتش حق طلبی از دانشگاه‌های کلمبیا و اوهایو
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شهید شیرودی موفق نبود
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شیرودی موفق نبود