Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ،غلامرضا حامدی،مدیرکل انتقال خون لرستان  اعلام کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۶۱۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که منجر به ۱۰ هزار و ۱۰۲ مورد (۹ هزار و ۲۰۹ مرد و ۸۹۳ زن) خونگیری شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و ۳۸۳ نفر اهداکننده مستمر خون هستند اظهار کرد: تمامی شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مراکز خونگیری و انتقال خون انجام می‌شود بنابراین شهروندان می‌توانند بدون هرگونه نگرانی بابت انتقال ویروس، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی یکی از راه‌های معالجه بیماران کووید ۱۹ است افزود: راه اندازی مرکز مستقل دریافت پلاسمای خون استاندارد‌های خاص و شرایط نگهداری ویژه نیاز دارد.

حامدی با اشاره به محرمانه بودن آمار پلاسمای بهبودیافتگان بیان کرد: پلاسمای دریافت شده در لرستان از لحاظ کیفیت هیچگونه تفاوتی با سایر استان‌ها ندارد و هرچند این فرآیند در استان انجام می‌شود، اما ایجاد یک مرکز مجزا ضروری است.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به کرونا ۲۸ روز تا چهار ماه بعد از بهبودی با در دست داشتن مستندات لازم می‌توانند برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون لرستان اهداء خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

سید حمید مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال تعداد هزار و ۲۱۰ زائر از لرستان عازم سرزمین وحی و حج تمتع خواهند شد.

وی عنوان کرد: این تعداد زائر در قالب هشت کاروان از لرستان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای آموزش زائران در نظر گرفته شده است و در این راستا همایش متمرکز آموزش زائران شهرستان‌های کوهدشت و خرم‌آباد را تا کنون برگزار کرده‌ایم.

کد خبر 6097728

دیگر خبرها

  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده