Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@13:27:24 GMT

الجزیره: دولت رئیسی از احیای برجام نفع می‌برد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۶۶۷۰

مرکز مطالعات الجزیره در گزارشی با گمانه زنی درباره رویکرد احتمالی رئیس جمهور منتخب ایران در عرصه ی سیاست خارجی تاکید کرد: در صورت حصول توافق در وین ابراهیم رئیسی از امتیازات این توافق و رفع تحریم های بهره مند خواهد شد.

مرکز مطالعات شبکه الجزیره در گزارش خود به گمانه زنی درباره کابینه احتمالی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران و رویکرد او درقبال توافق هسته‌ای و همچنین سیاست داخلی نوشت: ابراهیم رئیسی اعلام کرده است که از توافق هسته ای حمایت می کند اما در عین حال تاکید کرده که اجرای آن نیازمند دولتی قوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، به نظر می رسد که غرب و به ویژه آمریکا بیش از هر زمان دیگری اصرار دارند تا پیش از پایان فعالیت دولت حسن روحانی، یعنی اوایل اوت مذاکرات با ایران را به سرانجام برسانند.

الجزیره ادامه می‌دهد: اگر توافقی حاصل شود، به این معنی است که رئیسی از امتیازات توافق جدید و مهم تر از همه، رفع تحریم ها بهره مند خواهد شد. از طرفی دیگر، برخی معتقدند که این مذاکرات باید تا آغاز به کار دولت جدید ایران متوقف شود، ازجمله این افراد رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

گروسی به تازگی گفته است ''تلاش ها برای احیای توافق هسته ای ٢٠١٥ باید تا شروع رسمی فعالیت دولت جدید به تعویق بیفتد، چراکه آنها یک تیم مذاکره جدید تشکیل خواهند داد.'' در هر صورت، کار با رئیس جمهوری ایران که واشنگتن او را برای تحریم ها به طور مستقیم هدف قرار داده است، دشوار خواهد بود.

الجزیره همچنین آورده است: علاوه براین، شرایط منطقه و بین الملل به گونه‌ای است که به نفع رئیسی است و به او کمک خواهد کرد تا یک شروع خوب داشته باشد زیرا علاوه بر تحریم ها، ایران به بازار نفت بازگشته است. آمارها نشان می‌دهد که این کشور تولید نفت خود را افزایش داده و این به معنی بازگشت به بازار نفت باوجود تحریم‌ها است. در صورت لغو تحریم‌های ایران نیز، اوپک تخمین زده است که ١.٤ میلیون بشکه نفت به بازار جهانی وارد خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده