Web Analytics Made Easy - Statcounter

مو‌های درهم و برهم و گره خورده می‌توانند شما را بسیار آزرده و کلافه کنند؛ بنابراین راه‌هایی برای مبارزه با آن‌ها وجود دارد.

به گزارش برنا؛ استفاده از ابزار‌های گرمایشی، سشوار و روش‌های نامناسب شستشو و برخی مدل‌های مو منجر به گره خوردن موها می‌شود، اما استفاده از محصولات مناسب و آبرسانی درست به موها، می‌تواند از گره خوردن آن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش الاهرام، در این گزارش لیستی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن ها، از گره خوردن تار‌های موی خود جلوگیری کنید ارائه می‌شود.

۱. نرم کننده مو

فقط شستشوی مو با شامپو کفایت نمی‌کند، بنابراین همیشه در پایان برای حفظ رطوبت مو‌های خود، از نرم کننده‌ای آغشته می‌شوید که رطوبت آن را قفل می‌کند. بهتر است بگذارید نرم کننده تا چند دقیقه روی مو‌های شما بماند سپس شستشو دهید.

با استفاده از انگشتان خود تمام گره‌ها را از بین ببرید و آن‌ها را با دقت از بین رشته‌های مو بردارید، این به شما کمک می‌کند تا مو‌های شما بدون شکستگی صاف شود، سپس با استفاده از یک شانه دندان پهن ومو‌های خود را به آرامی شانه کنید.

۲. از شانه دندانه پهن استفاده کنید

بهتر است از شانه یا برس باریک روی مو‌های درهم استفاده نکنید، اگرچه ممکن است استفاده از برس مو وسوسه انگیز باشد، زیرا گره گشایی را راحت می‌کند، اما باعث پاره شدن مو و آسیب بیشتر می‌شود، بنابراین در عوض از شانه دندان پهن استفاده کنید، زیرا گره‌ها را با کارایی بیشتری از بین می‌برد بدون اینکه مو‌های شما بیش از حد کشیده شود، همیشه از انتهای مو‌ها شروع و به سمت ریشه آن حرکت کنید.

۳. با آب سرد بشویید

این یک مرحله ساده و در عین حال موثر است. شستن مو‌ها با آب سرد در انتهای دوش گرفتن باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود و از هرگونه شکستگی و گرفتگی جلوگیری می‌کند. انجام این کار همچنین باعث می‌شود مو‌های شما در جای خود قرار بگیرند.

۴. روش خشک کردن مو

پیچاندن مو‌ها بلافاصله بعد از دوش گرفتن با حوله، می‌تواند ریزش و شکستگی زیادی ایجاد کند و همچنین باعث تحریک ساختار پوست شده و منجر به شکافتن مو‌ها و وز شدن آن می‌شود، بنابراین در عوض، مو‌های خود را به آرامی خشک کنید و اجازه دهید تا هوا بخورد و اگر می‌خواهید موهایتان را سشوار بزنید، بگذارید قبل از سشوار کشیدن حدود ۸۰ ٪ در هوا خشک شود.

۵. هنگام خواب از مو‌های خود محافظت کنید

آیا می‌دانید هنگام خواب مو‌های شما گره می‌خورد؟ اصطکاک تار‌های مو می‌تواند گره‌هایی را ایجاد کند؛ برای مقابله با این موارد از یک روبالشتی ابریشمی استفاده کنید، زیرا باعث اصطکاک نمی‌شود و از گره خوردن مو‌های شما جلوگیری می‌کند، در مقابل از روبالشتی‌های نخی خودداری کنید، زیرا لمس آن‌ها خشن است و باعث خشکی مو می‌شوند.

۶. مو‌های خود را مرتبا چرب کنید

برای داشتن موی مرطوب، باید به طور منظم از روغن استفاده کنید که روغن نارگیل ارگانیک یک روش عالی برای مراقبت از مو است؛ کافی است مقداری روغن نارگیل گرم را روی مو‌های خود ماساژ دهید تا مرطوب شود. این ترفند برای انواع مو‌ها عالی عمل می‌کند. برای حصول نتایج طولانی مدت می‌توانید روغن نارگیل را با روغن جوجوبا و روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط می‌تواند به طور موثری گره‌ها را از بین ببرد.

۷. از ماسک‌ها استفاده کنید

استفاده از ماسک مو یک بار در هفته می‌تواند به صورت چشمگیری بافت مو را بهبود بخشد و رطوبت آن را بازیابد و مو‌های شما را نرم کند. برخی از موثرترین ماسک‌هایی که می‌توانند مو‌های شما را دگرگون کنند ماسک ماست، عسل و روغن بادام است. این مواد را مخلوط کرده و قبل از شستن روی مو‌های خشک بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی آن بماند.

۸- از استفاده از ابزار‌های گرمایشی خودداری کنید

ابزار‌های گرمایشی مانند سشوار، صاف کننده‌ها و فر کننده‌ها می‌توانند مو‌های شما را کم حجم کنند. ممکن است دشوار باشد که از ابزار‌های حالت دهی خودداری کنید، اما اگر به طور منظم و بدون استفاده از هرگونه مواد محافظ حرارتی از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانند مو‌های شما را خشک کنند.

۹. از محصولات حاوی الکل خودداری کنید

اگرچه طیف گسترده‌ای از محصولات برای مو وجود دارد که ادعا می‌کنند طبیعی هستند، اما در بسیاری از آن‌ها الکل وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مو پوست روغن زیتون ماسک الکل گره خوردن مو استفاده کنید خودداری کنید مو های شما مو های خود روی مو گره خوردن گره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات

تیم فوتبال الوحده امارات شب گذشته در حالی که احمد نوراللهی را در ترکیب داشت و مثل تمام مسابقات این فصل از فهرست نفرات این بازیکن بهره می‌برد، موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل العین شد تا قهرمان جام بانک اسلامی ابوظبی شود، اما اسماعیل مطر پس از بالا بردن جام تصمیم سختی در سن ۴۱ سالگی و پس از نزدیک به دو دهه بازی گرفت.

اسماعیل مطر پس از سوت پایان مسابقه با همراهی احمد نوراللهی و دیگر هم‌تیمی‌هایش به سمت هوادارانشان در ورزشگاه رفت و با چشمانی گریان جام قهرمانی را بالای سر برد و برای آخرین بار این اتفاق را تجربه کرد.

مطر از طریق بلندگو‌های ورزشگاه محمد بن زاید در باشگاه الجزیره، از همه هواداران اماراتی تشکر کرد و به آنها وعده داد که کسب این قهرمانی مقابل العین، آغازی برای موفقیت‌های بعدی برای این نسل از بازیکنان جدید و جوان در الوحده است و فصل آینده به افتخارات بیشتری دست پیدا می‌کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی امارات در ادامه اظهارات خود گفت: من بدون استثنا از همه تشکر کرده و خدا را شکر می‌کنم که در دوران حرفه‌ای‌ام با الوحده به افتخارات زیادی رسیدم و احساساتم درهم آمیخته است، چراکه این آخرین قهرمانی است که توانستم آن را به دست بیاورم.

مطر یادآور شد: امیدوارم این قهرمانی موجب خوشحالی هواداران شود و از همه می‌خواهم اگر کوتاهی کردم، من را ببخشند و مطمئنا قصد عقب‌نشینی از تصمیم خود مبنی بر بازنشستگی در فوتبال را ندارم.

اسماعیل مطر در سال ۲۰۰۱ کارش را در تیم اصلی باشگاه الوحده آغاز کرد و پس از آن فقط یک بار این تیم اماراتی را در مقطع کوتاهی به طور قرضی ترک کرد و در سال ۲۰۰۹ به السد قطر رفت، اما خیلی زود به امارات برگشت و همراه با تیم ملی این کشور در سال ۲۰۰۳ نیز توپ طلا را در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به دست آورد.

او اولین کاپیتان تیم ملی در تاریخ فوتبال امارات محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۷ در جام خلیج فارس به قهرمانی رسید و در آن رقابت‌ها پنج گل در پنج بازی به ثمر رساند و بهترین بازیکن و بهترین گلزن شد و نقش مهمی در چهار قهرمانی برای تیمش در طول یک دهه ابتدایی دوران بازی داشت.

اسماعیل مطر در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹ به قهرمانی در سوپرجام امارات رسید و در جام فدراسیون‌ها در سال ۲۰۰۱، جام بانک اسلامی در فصل‌های ۱۶-۲۰۱۵، ۱۸-۲۰۱۷ و ۲۴-۲۰۲۳ و جام ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ جام را بالا برد.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • میرالم پیانیچ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • خداحافظی تلخ مارکو رویس از دورتموند پس از ۱۲ سال + ویدئو
  • گزارش فرایدی نایت اسمکدان 3 می؛ تشویق رومن در شب سیلی خوردن کودی/ اخبار WWE
  • (ویدئو) صحنه عجیب خوردن خرچنگ با چنگال خود خرچنگ توسط دختر چینی!
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟