Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در مسابقات جایزه بزرگ شهرکرد ۴۵ نفر از برترین‌های دوومیدانی ایران در مواد ۱۰۰، ۲۰۰ و ۸۰۰ متر، ۴۰۰ با مانع، پرش ارتفاع، پرش طول، پرش با نیزه، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و پرتاب وزنه و پرتاب چکش به میدان رفتند تا با اختصاص امتیاز رده E فدراسیون جهانی به این مسابقات بار دیگر برای بهبود موقعیت خود در رتبه‌بندی جهانی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز ۲ رکورد ملی جدید در مواد پرش با نیزه و پرتاب وزنه نیز به ثبت رسید.

ارشیا مصدقی دوومیدانی کار استان تهران در این مسابقات موفق شد با پرش چهار متر و ۹۰ سانتی‌متر رکورد ملی ماده پرش با نیزه در رده سنی نوجوانان و جوانان را ۱۰ سانتیمتر ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید

شکسته شدن چهارمین رکورد ملی دوومیدانی در رقابت‌های شهرکرد

شاهین مهردلان پرتابگر خراسان رضوی نیز رکورد ۲۰ متر و ۶۶ سانتی‌متر را در پرتاب وزنه به ثبت رساند تا رکورد ملی این ماده را ۳۹ سانتیمتر جابه‌جا کند.

همچنین فرزانه فصیحی دونده المپیکی کشور در مسابقات جایزه بزرگ شهرکرد به رکورد ۱۱:۴۵ ثانیه در ۱۰۰ متر دست یافت، اما رکورد وی بر اساس قوانین دوومیدانی و به دلیل سرعت وزش باد ثبت نشد.

در ماده پرتاب نیزه، یونس یوسف‌وند از البرز پرتاب ۶۹ متر و ۹۱ سانتیمتر را به ثبت رساند و قهرمان شد. علی فتحی گنجی از لرستان و مصطفی نیک‌خواه از کهگیلویه و بویراحمد نیز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

مهدی پیرجهان ورزشکار آذربایجان شرقی و از امید‌های کسب سهمیه المپیک توکیو در ماده ۴۰۰ متر با مانع به رکورد ۵۱.۱۳ ثانیه درست یافت. رضا ملک پور از قم با ۵۱.۶۹ ثانیه دوم شد و امیر مقدمی دیگر ورزشکار قمی با ۵۳.۶۹ ثانیه به رتبه سوم بسنده کرد.

در ماده ۸۰۰ متر، امید امیریان دوند اهل سیستان و بلوچستان با ۱:۵۱.۳۲ دقیقه زودتر از دیگران به خط پایان رسید و اول شد. علی عالمی از لرستان و سید امیر زمان پور از همدان نیز مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

امیر رضا معینی‌پور از لرستان در ماده ۲۰۰ متر با رکورد ۲۱.۵۷ ثانیه اول شد. علی قاسم بابایی از قم به مقام دوم رسید و محمدمهدی صالح نیا از کرمان سوم شد.

در پرش طول بهترین رکورد با هفت متر و ۲۵ سانتیمتر به نام مهدی تماری از بوشهر ثبت شد. محمد قائدزاده باز هم از بوشهر و علیرضا خالدی از خوزستان در این ماده به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

رقابت در ماده پرش ارتفاع با برتری کیوان قنبرزاده از مازندران رقم خورد. وی در این مسابقات رکورد ۲ متر و ۱۵ سانتی‌متر را ثبت کرد و رضا سلیمی از لرستان نیز بعد از وی با ۱۰ سانتیمتر اختلاف دوم شد.

پس از رکوردشکنی شاهین مهردلان در ماده پرتاب وزنه، مرتضی ناظمی از کرمانشاه و عرفان میرزائیان از اصفهان به جایگاه‌های دوم و سوم رسیدند.

قهرمانی رضا مقدم پرتابگر چکش در این ماده رقم خورد. این ورزشکار اهل گلستان رکورد ۶۹ متر و ۵۱ سانتیمتر را در این مسابقات برجای گذاشت. پیام صدری از کرمانشاه و پیمان مردانی از چهارمحال و بختیاری دوم و سوم شدند.

در پرتاب دیسک، حسین رسولی از مرکزی با پرتاب ۵۸ متر و ۷۴ سانتیمتر اول شد. بهنام شیری از اردبیل و صادق صمیمی از چهارمحال و بختیاری نیز به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

تنها رقابت ویژه بانوان در مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ شهرکرد نیز در ماده ۱۰۰ متر برگزار شد که فرزانه فصیحی بانوی المپیکی با رکورد ۱۱.۴۵ ثانیه اول شد. محدثه ابراهیم‌پور از قم و فاطمه سمیعیان از چهارمحال و بختیاری دوم و سوم شدند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات دوومیدانی ورزش و جوانان جایزه بزرگ شهرکرد پرتاب وزنه رکورد ملی دوم و سوم اول شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، سامیار عبدلی که در روزهای گذشته دوبار در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود امروز بار دیگر رکورد شکنی کرد.

عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید.
سامیار عبدلی پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و به عنوان سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:
* سامیار عبدلی – بازی‌های آسیایی هانگژو / مهر ۱۴۰۲/ ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰
رکورد جدید:
* سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان / اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴

کد خبر 6091375

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد