Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@12:40:26 GMT

با دو علامت جدید کرونا آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۷۰۴۵

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علائم اولیه بیماری همچنان وجود دارند و علائم جدیدی آن‌ها اضافه شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به درد شانه‌ها که قبلا آن را در بیماران مبتلا به کرونا به نمی‌دیدم اشاره کرد و همچنین در حال حاضر عوارض گوارشی ناشی از این بیماری واضح‌تر بروز پیدا می‌کنند.

جلال مجدیان در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که آیا کرونا در حال حاضر با علائم جدیدی بروز پیدا می‌کند؟، بیان کرد: علائم اولیه بیماری همچنان وجود دارند و علائم جدیدی آن‌ها اضافه شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به درد شانه‌ها که قبلا آن را در بیماران مبتلا به کرونا به نمی‌دیدم اشاره کرد و همچنین در حال حاضر عوارض گوارشی ناشی از این بیماری واضح‌تر بروز پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه تجربه ثابت کرده است که هنگامی علائم خارج ریوی در بیماری کووید دیده می‌شود احتمال رفتن بیماری به سمت علائم شدید ریوی که منجر به آسیب‌های حیاتی می‌شود، کمتر است و برای مثال آن دسته از مبتلایان به کرونا که با علائمی نظیر درد شدید بدن به ما مراجعه می‌کنند و آن‌هایی که علائم اصلیشان اسهال، استفراغ و سایر مشکلات گوارشی است، کمتر دچار درگیری ریوی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نام گذاری واکسن‌ها بر چه مبنایی صورت می‌گیرد؟

این متخصص بیماری‌های عفونی و داخلی در خصوص صحبت‌هایی که در مورد شیوع مجدد ویروس آنفلوآنزای خوکی مطرح می‌شود، گفت: این ویروس جزء آن دسته از ویروس‌هایی است که در دنیا حالت اندمیک پیدا کرده است و اینگونه نیست که ما با یک موج حمله‌ای از بیماری رو به رو باشیم، اما به هر حال در هر فصلی این امکان وجود دارد که ویروس آنفلوآنزای خوکی به صورت منطقه‌ای اوج پیدا کند و ممکن است که ابتلا به این ویروس را به صورت اپیزودیک در مناطق مختلف دنیا تجربه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر این ویروس در ایران وجود دارد؟، توضیح داد: بر اساس داده‌های مشخص هنوز موردی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده است و ما نمی‌توانیم فقط از روی ظاهر و بالین بیمار به طور قطعی اعلام کنیم که این بیماری مجددا شعله‌ور شده است و باید گزارش موارد ابتلا به این بیماری را از منابع موثق آزمایشگاهی داشته باشیم که هنوز به طور قطعی اوج‌گیری مجدد این ویروس گزارش نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا کووید 19 کروناویروس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کووید 19 کروناویروس حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت