Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دیدار فرانسه و سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 پس از تساوی 3-3 با برتری 5-4 سوئیس در ضربات پنالتی به پایان رسید. 
به گزارش آریا، سوئیسی ها از نظر معیارهای کیفیت زندگی در بالاترین سطح ممکن و الگویی برای سایر کشورها هستند. حالا فوتبال برای همین مردم، یک شب تاریخی و فراموش نشدنی را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه در 3 بازی اخیر خود در یورو/جام جهانی که به وقت اضافه رفته، در نهایت شکست خورده است.
سوئیس برای اولین بار از جام جهانی 1954 موفق به ثبت +3 گل در دو بازی پیاپی یورو/جام جهانی شد. (سوئیس 3-1 ترکیه و سوئیس 3-3 فرانسه) پل پوگبا برای اولین بار از فینال جام جهانی 2018 موفق به گلزنی برای فرانسه شد. (پس از 38 شوت بدون گل)
فرانسه در نیمه اول بازی با سوئیس حتی یک شوت در چارچوب نداشت؛ چنین عملکردی از فرانسه از دیدار با جمهوری چک در یورو 1996 بی سابقه است. (در بازی های مرحله حذفی یورو) کریم بنزما اولین بازیکن فرانسه پس از میشل پلاتینی 1984 است که موفق به ثبت دو بریس پیاپی در یورو/جام جهانی می شود. هوگو لوریس تا قبل از مهار ضربه پنالتی ریکاردو رودریگز، در مهار 16 پنالتی اخیر خود در تیم ملی فرانسه ناکام مانده بود. (اولین سیو پنالتی لوریس برای فرانسه از سال 2012)
از مهار ضربه پنالتی ریکاردو رودریگز (1-0 سوئیس) تا گل دوم فرانسه (2-1 فرانسه) فقط 4 دقیقه و 3 ثانیه طول کشید. سوئیس برای اولین بار از جام جهانی 1954 به یک چهارم نهایی تورنمنت های بزرگ (یورو/جام جهانی) رسید. سوئیس برای اولین بار در یورو/جام جهانی در ضربات پنالتی موفق بود و راهی مرحله بعدی شد. بازی های فرانسه در یورو/جام جهانی تاکنون 7 بار به ضربات پنالتی کشیده است. فرانسه در 4 مورد ناکام بوده است از جمله دو مورد اخیر. (مقابل سوئیس در یورو 2020 و مقابل ایتالیا در فینال جام جهانی 2006)
قهرمان و نایب قهرمان جام جهانی 2018 (فرانسه و کرواسی) هر دو در یک مرحله و در یک شب از یورو 2020 حذف شدند. فرانسه برای اولین بار از جام جهانی 2010 از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی یورو/جام جهانی باز ماند. یورو 2020 برای کیلیان ام باپه بدون گل زده خاتمه یافت. او در این رقابت ها 14 شوت زد اما به گلی نرسید. (بدترین عملکرد از نظر تعداد شوت) کیلیان ام باپه 4 موقعیت مسلم گلزنی را در یورو 2020 از دست داده است. فقط آلوارو موراتا (6) آمار بدتری دارد.
تیم ملی فرانسه با کسب 5 امتیاز به عنوان تیم اول از گروه مرگ یورو 2020 راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. این تیم برای راهیابی به جمع 8 تیم نهایی سوئیس را مقابل خود می دید؛ حریفی که به دراماتیک ترین شکل ممکن موفق به شکست دادن این تیم شد. بازی دو تیم در نیمه اول با پیروزی یک بر صفر سوئیس به پایان رسید. فرانسه که در نیمه اول در جبران گل خورده ناکام مانده بود با چهره ای کاملا تهاجمی نیمه دوم را آغاز کرد. اعلام یک ضربه پنالتی با کمک VAR به سود سوئیس در دقیقه 55 اما شوک بزرگی بود که می رفت قهرمان جام جهانی 2018 را با یک حذف زودهنگام از یورو مواجه کند. لوریس اما این ضربه را مهار کرد تا فرانسه در جام بماند؛ 4 دقیقه بعد از این اتفاق، فرانسه با دو گل کریم بنزما از حریف پیش افتاد.
شاگردان دشان دردقیقه 75 گل سوم را هم توسط پوگبا زدند تا در آستانه یک برد شیرین قرار بگیرند؛ جواب سوئیس به کامبک فرانسوی ها یک کامبک بی نظیر بود. شاگردان ولادیمیر پتکوویچ با گل های سفروویچ و گاورانویچ بازی را 3-3 کردند تا تعیین برنده به وقت های اضافه کشیده شود. در 30 دقیقه وقت های اضافه گلی از خط دروازه ها عبور نکرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. پوگبا، ژیرو، تورام، کیمپمبه و امباپه انتخاب دیدیه دشان برای 5 ضربه اول پنالتی بودند. در سمت مقابل گاورانوویچ، شار، آکانجی، وارگاس و مهمد 5 پنالتی زن منتخب پتکوویچ در تیم سوئیس بودند. جایی که یان سومر با مهار پنالتی کیلیان ام باپه، برتری 5-4 و تاریخی سوئیس را رقم زد. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شب تاریخی فوتبال سوئیس برای اولین بار یورو جام جهانی ضربات پنالتی یورو 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۷:۴۵ و در ورزشگاه شهدای مس رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان دو نیمه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و مس موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود شاگردان نویدکیا به پایان رسید.

ترکیب مس: حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان (۷۳ - عرفان شهریاری)، سعید واسعی، محمدمهدی محبی (۱۰۷ - محمد اکبری) و سجاد شهباززاده.

ترکیب پیکان: محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی (۷۵- امیرحسین صدقی)، ایمان اکبری، علی‌اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم.

تیم فوتبال مس بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۴ سجاد شهباززاده در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما دیناروند به خوبی مانع از باز شدن دروازه پیکان شد. پس از آن بازیکنان هر دو تیم بیشتر در میانه‌های زمین توپ را به گردش در می‌آوردند.

جلال‌الدین علی محمدی روی پاس سعید واسعی در دقیقه ۳۲ با ضربه پای راست دروازه دیناروند را باز کرد و گل اول بازی به نام او و تیم مس به ثبت رسید.

در نهایت این بازی در نیمه اول با یک گل خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم تیم پیکان خیلی زود به بازی برگشت و ابوالفضل زمانی موفق شد روی پاس در عرض احمدی و روی غفلت مدافعان مس توپ را وارد دروازه کند تا حساب کار یک بر یک شود. تیم مس موقعیت‌های زیادی را در نیمه دوم از دست داد و هیچکدام از توپ‌های شاگردان محرم نویدکیا به تور دروازه پیکان نچسبید تا برنده بازی در وقت‌های اضافه شناخته شود.

در وقت‌های اضافه موقعیت‌های دو تیم به خصوص مس رفسنجان حاصلی به همراه نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد و تیم مس رفسنجان موفق شد با نتیجه ۵ بر ۴ پیکان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. همچنین با این پیروزی، روند شکست ناپذیری محرم نویدکیا همراه با تیم مس حفظ شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • تبریک سرمربی فوتسال ازبکستان به ایران
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد
  • چادرملو؛ اولین نماینده لیگ یک در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی
  • صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی
  • مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد