Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تقلب دانشجویان در زمان امتحانات اظهار کرد: روش‌های جلوگیری از تقلب دانشجویان از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها داده شده و نمی‌توان در این زمینه یک فرمول واحد ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وقتی از ابزار فناوری برای آموزش استفاده می‌شود تنوع گسترده‌ای صورت می‌گیرد و ابزار زیاد و جدید هم به افراد داده می‌شود که در این نرم افزار‌ها مکانیسم‌هایی وجود دارد تا صحت امتحانات از نظر ارزشیابی افزایش یابد.

خاکی صدیق تصریح کرد: گفتنی است که در امتحانات حضوری هم برخی رفتار‌های نادرست از سوی دانشجویان دیده می‌شود، اما در آموزش‌های الکترونیکی میزان آن تغییر کرده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در دانشگاه‌هایی که ماهیت الکترونیکی بودن دوره وجود نداشته و تمامی فعالیت‌های طول ترم به آزمون پایان ترم با نمره زیاد تعلق گرفته و هیچ مکانیسم امنیتی استفاده نشده؛ بنابراین شاید تقلب‌های دانشجویان را در اینصورت نتوان شناسایی کرد.

خاکی صدیق با بیان اینکه برخی از استادان دانشگاهی با دوربین از دانشجویان امتحان گرفته اند، تاکید کرد: در اینصورت میزان صحت امتحان پایان ترم افزایش می‌یابد و رفتار‌های نادرست محصلان در صورت تقلب کردن راحت‌تر دیده می‌شود.

آماری از تقلب‌های مجازی دانشجویان وجود ندارد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره آمار‌های موجود از تقلب دانشجویان در امتحانات مجازی گفت: همانگونه که نمی‌توان تقلب‌های دانشجویان در زمان امتحانات حضوری را تشخیص داد، انجام این کار در زمان امتحانات مجازی هم با معضل روبه رو است.

خاکی صدیق ادامه داد: زمانی که فردی یک رفتار نادرست را مرتکب می‌شود در صورتی که صحت آن مشخص شود به راحتی می‌توان آمار تقلب را در این خصوص شناسایی کرد و روی آن اتکا کرد.

او اضافه کرد: آماری از استادان دانشگاهی در سطح کشور نداریم که تقلب‌های دانشجویان را به وزارت علوم گزارش کرده باشند و اگر آماری در این زمینه گزارش شود باید قبل از آن به کمیته‌های انضباطی ارجاع داده شده باشد تا وزارت علوم در جریان رسیدگی به آن قرار بگیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تمهیدات وزارت علوم برای قطعی برق در زمان امتحانات دانشجویان گفت: قطعی برق جزو مواردی است که در اختیار وزارت علوم و دانشگاه‌ها قرار نمی‌گیرد، اما از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که اگر در زمان امتحانات، برق منزل یا مکانی که دانشجو در آن امتحان می‌دهد قطع شده باشد و به دانشگاه مربوطه این موضوع را گزارش کند؛ بنابراین یک کارگروه در دانشکده با بررسی‌های لازم و احراز آن می‌تواند گزینه‌هایی را همانند: برگزاری مجدد آزمون در زمان مناسب تر، جایگزین کردن نمرات طول ترم دانشجو به جای امتحان پایانی و ... مدنظر قرار دهد و آن‌ها را اجرایی کند.

خاکی صدیق بیان کرد: در برخی فضا‌های دانشگاهی هم دانشجویان می‌توانند در صورت قطعی برق دو بار در امتحان شرکت کنند، اما تمامی این موارد تنها ابزار برخورد با مسئله هستند و نمی‌توان از تمامی استادان اجرای چنین موضوعی را انتظار داشت؛ بنابراین استفاده از موارد فوق بستگی به انتخاب اعضای هیئت علمی، استادان، معاونان آموزشی، دانشگاه‌ها و ... دارد.

بیشتر بخوانید

نداشتن ارزشیابی مستمر موجب کاهش رتبه‌ دانشگاه‌ها می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم امتحانات مجازی معاون آموزشی وزارت علوم زمان امتحانات تحقیقات و فناوری دانشگاه ها خاکی صدیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 6089552

دیگر خبرها

  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • توضیحات زلفی‌گل در خصوص تمهیدات آزمون سراسری
  • تمهیدات لازم برای کنکور ۱۴۰۳ اندیشیده شد
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟