Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@06:24:04 GMT

ایران، پنجمین قطب پیوند اعضای بدن در جهان است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۷۵۹۵

پایگاه خبری اندونزیایی«کامپاس» نوشت: بیماران اندونزیایی بیش از همه جا برای درمان و جراحی پیوند عضو به ایران سفر می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه خبری اندونزیایی «کامپاس» در گزارشی به موفقیت‌های روز افزون ایران در زمینه پیوند اعضای بدن و پایین بودن هزینه‌های درمان در ایران اشاره کرد و نوشت که بیماران اندونزیایی بیش از همه جا برای پیوند اعضای بدن به ایران سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سالانه تعداد زیادی از بیماران اندونزیایی برای پیوند کبد به ایران سفر می‌کنند، چرا که به باور شماری از متخصصان اندونزیایی، علم پزشکی در ایران بسیار پیشرفته است و هر پیوندی، از لوزالمعده گرفته تا مغز به راحتی در این کشور امکان پذیر است و قیمت این جراحی‌ها در ایران نیز نسبت به دیگر کشور‌های جهان مقرون به صرفه‌تر است.

این پایگاه خبری، ایران را در زمینه سلول‌های بنیادی در زمره ۵ کشور برتر جهان معرفی کرد و نوشت: اکنون که بیماران اندونزیایی برای پیوند اعضا به ایران می‌آروند، این موضوع به این معناست که دیگر چین و سنگاپور جزو مقصد‌های اول بیماران برای پیوند اعضا به شمار نمی‌آیند.

به نوشته «کامپاس»، در میان اعضای بدن، کبد تنها عضوی است که می‌تواند خیلی سریع رشد کند و پیوند این عضو نیز در ایران معمولا بسیار موفقت آمیز بوده است.

بر پایه این گزارش، اکثر پیوند‌های اعضای بدن در تهران، پایتخت ایران انجام نمی‌شود و شهر‌های بزرگ این کشور مانند شیراز، مشهد و اصفهان جزو شهر‌هایی به شمار می‌آیند که پیوند اعضا در آن انجام می‌شود.

این گزارش، ایران را مقصد فقط بیماران اندونزیایی برای پیوند اعضا ندانست و نوشت: علاوه بر اندونزی، از سایر کشور‌های همسایه ایران از جمله قطر و امارات متحده عربی نیز برای پیوند اعضا به ایران سفر می‌کنند. برچسب ها: پیوند اعضا ، پایگاه خبری ، کامپاس ، اندونزیایی ، پیوند کبد ، ایران ، جراحی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پیوند اعضا پایگاه خبری اندونزیایی پیوند کبد ایران جراحی ایران سفر می کنند برای پیوند اعضا پایگاه خبری اعضای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/

محمد سنادی‌زاده متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، در رابطه با پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه پیوند کلیه اظهار کرد: بنده اولین پیوند کلیه را در ایران با همکاری تیم پیوند کلیه در سال ۱۳۴۷ در بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیرازانجام داده‌ام.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود بود، کلیه مصنوعی، آنتیژن‌های مخصوص HLL و دارو‌های جدیدی که الان در اختیار است را نداشتیم. پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی اصلا قابل مقایسه با سال‍‌های گذشته نیست.

متخصص جراحی کلیه افزود: در گذشته سعی می‌شد کلیه را از افراد نزدیک به بیمار پیوند دهیم درحالی که اکنون روش پیوند و راه‌های دریافت کلیه تغییر کرده است. ما در بیمارستان نمازی از دو جسد کلیه گرفته و به دو بیمار که در انتظار دریافت کلیه بودند پیوند زدیم. یک بیمار حدود ۱۶ سال با همان کلیه زندگی کرده و علائم طبیعی داشت.

سنادی‌زاده گفت: حدود ۹ پیوند کلیه برای ۷ بیمار در بیمارستان نمازی شیراز و ۵۰ پیوند هم در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام داده‌ام.

وی به پیشرفت‌های پزشکی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در اختیار جراحان پیوند کلیه قرار گرفته است. ایران جز اولین کشور‌هایی بود که جراحی پیوند کلیه را آغاز کرد. تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که این آمار بسیار خوب نشان دهنده پیشرفت‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد