Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:38:09 GMT

۴۶۰ روستای استان کرمانشاه با کم آبی روبرو است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۷۶۲۱

۴۶۰ روستای استان کرمانشاه با کم آبی روبرو است

«علیرضا کاکاوند» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این شرکت در این راستا حفر ۷۰ حلقه چاه در مناطق مختلف روستایی استان برای جبران کمبود آب شرب و همچنین مقابله تنش آبی روستاها در دست اقدام دارد و منتظر تخصیص اعتبارات آن هستیم.

او با بیان اینکه امسال با کمک نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و استاندار اعتبارات حوزه آبرسانی به روستاها ۲۰ برابر افزایش یافته است، گفت: اعتبارات بخش آب روستایی امسال این شرکت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است اما تاکنون هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاکاوند با بیان اینکه پنج دستگاه حفاری چاه این شرکت به صورت شبانه‌روز مشغول حفاری است، توضیح داد: هفت دستگاه تانکر آب رسانی سیار نیز به حدود ۳۰۰ روستا استان به صورت شبانه روزی در حال آبرسانی اند که در این خصوص نیازمند هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی درباره در اختیار قرار دادن تانکر، وسایل و تجهیزات هستیم.

او در بحث مشکل آب شرب روستاهای شهرستان ثلاث باباجانی بیان داشت: با افزایش بار قدرت پمپ مشکل آبرسانی روستاها مرتفع شده البته هنوز هم با قطعی ۲ تا سه ساعت در شبانه روز مواجه هستیم.

حفر ۷۰ چاه برای رفع مشکلات آب روستاها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در پنج سال گذشته در کل استان ۱۳ حلقه چاه برای آبرسانی به روستاها حفر شده است، گفت: اما در طول یکسال گذشته ۲۸ حلقه چاه حفر و آب  برای استفاده روستاییان وارد مدار شده است.

کاکاوند  همچنین افزود: تا پایان سال ۷۰ حلقه چاه در مناطق روستایی حفر می شود که این امر یک جهش اساسی در راستای تامین آب پایدار روستایی خواهد بود،

او همچنین از دیگر مشکلات اساسی در امر آبرسانی به روستاها را اول بحث معارضان خطوط انتقال آب و از آن مهمتر روش اشتباه استفاده غیر مجاز از آب شرب برای آبیاری باغات و مزارع عنوان کرد و خواستار جدی گرفتن بحث کنتور گذاری در روستاها شد.

کاکاوند تصریح کرد: از ۲ هزار ۵۶۰ روستای استان هزار و ۸۸۰ روستا تحت پوشش شرکت آبفا است و متاسفانه مابقی روستاها تحت پوشش نیستند.

او  از شهروندان خواست الگوی مصرف آب شرب که سقف آن ۱۵ متر مکعب در ماه است را رعایت کنند و گفت: مشترکانی که بتوانند در ماه پنج متر مکعب معادل پنج هزار لیتر آب مصرف کنند، تعرفه آب برای آنها رایگان حساب می شود.

کاکاوند سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه را ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد و افزود: این سرانه در کشور ۱۷۰ لیتر و در دنیا ۱۵۰ لیتر است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

برچسب‌ها روستائیان صرفه جویی در مصرف آب خشکسالی شركت آب و فاضلاب كرمانشاه کرمانشاه پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان صرفه جویی در مصرف آب خشکسالی روستائیان صرفه جویی در مصرف آب خشکسالی شركت آب و فاضلاب كرمانشاه کرمانشاه شبانه روز حلقه چاه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از اجرای پروژه با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، دو هزار و ۵۰۰ نفر از روستاییان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰ متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال وهزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شد.

مدیرعامل آبفا مازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می‌شود.

برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

کد خبر 6098059

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • صدور هشدار نارنجی در سطح استان کرمانشاه