Web Analytics Made Easy - Statcounter

داروهایی که آن‌قدر نام و اعتبار برای خود به دست آورده‏اند که پزشکان با وجود انبوه داروهای شیمیایی، آنها را در نسخه تجویز می‎کنند. شناسایی خواص گیاهان برای درمان، پیشگیری یا تسکین بعضی از بیماری‎ها از بخش‎های مهمی است که پژوهشگران حوزه داروسازی در چند سال اخیر بیش از پیش به آن توجه کرده‎اند و در مسیر تجاری‎سازی آن قدم برداشته‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت دانش‎بنیان «دارویی زولنگ رسپینا» با رویکرد تولید داروهای گیاهی موثر به‌منظور تجاری‎سازی فعالیت‎های علمی پژوهشی که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام می‏شود فعالیت خود را آغاز کرده است. جالب است بدانید ایده اصلی و فعالیت‏های پژوهشی این مجموعه را هیات مدیره چهار نفره این شرکت و دانشجویان‌شان به مرحله اجرا رسانده‌اند.  

دکتر سید جلال حسینی مهر، نایب رئیس هیات مدیره و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره ایده اولیه تاسیس این شرکت به جام‎جم می‎گوید: «سال‎ها قبل از راه‎اندازی رسپینا در پروژه‌ای تحقیقاتی، قصد داشتیم اثر دهانشویه حاوی عصاره آویشن را روی زخم‏های دهانی بیماران مبتلا به سرطان که تحت درمان رادیوتراپی بودند بررسی کنیم.

زخم‎ها در اثر رادیوتراپی در داخل دهان بیماران طوری پیشروی کرده بود که عمل خوردن و جویدن غذا با مشکل و درد زیادی همراه شده بود. اما بر اثر استفاده از عصاره آویشن این زخم‎ها به مرور کاهش یافت و زخم دهان بیماران به طور کامل بهبود پیدا کرد. این نتیجه باعث شد انگیزه پیدا کنیم و مستندات کارآزمایی بالینی و مقالات را برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنیم و روال اخذ گواهی دانش بنیانی را طی کنیم.» 

 محصولات گیاهی زولنگ رسپینا 

«پروتاکت» دهان‏شویه مخصوص زخم‏های دهانی 
دهان‎شویه پروتاکت از مهم‏ترین محصولات زولنگ رسپیناست که برای درمان آفت، التهاب و زخم‎های دهانی و موکوزیت دهانی ناشی از شیمی‌درمانی و رادیو‎تراپی استفاده می‎شود. داروی خارجی که برای درمان این زخم‎ها به کار می‎رود قیمت بالای 200هزارتومان دارد و گیاهی هم نیست. برخی از فرآورده‎های دارویی که برای درمان زخم‎های موکوزیت دهانی مناسب هستند دیگر به دلیل تحریم‎ها وارد کشور نمی‎شوند. بنابراین پروتاکت می‎تواند محصول موثر جایگزین مناسبی برای آنها باشد.  

«واریزول» برای پیشگیری و درمان واریس 
ژل واریزول از دیگر فرآورده‎های دارویی زولنگ رسپینا است که برای درمان و پیشگیری از واریس به کار می‎رود.

این ژل می‎تواند در درمان بیماری هموروئید خارجی هم موثر باشد و به ایجاد آرامش و سبکی پا و رفع خستگی آن کمک کند. واریزول در ایران نمونه مشابه دیگری هم دارد اما کیفیت و اثر بخشی آن قابل رقابت با نمونه مشابه است.  

«زورفام»، افزایش‎دهنده توده عضلانی 
پودر زورفام دارویی موثر در افزایش توده عضلانی و قدرت بدنی افراد است. این دارو اشتهاآور بوده و برای دوره نقاهت و ضعف پس از بیماری مناسب است. دارو با شیر قابل مصرف است و ورزشکاران‎ در طول تمرین‌شان هم می‎توانند از آن استفاده کنند.  

«مموکوپا» راه حل افزایش حافظه 
کپسول مموکوپا مناسب برای افزایش حافظه و تمرکز و یادگیری بوده و کودکان بالای 12 سال و بزرگسالان می‎توانند از آن استفاده کنند. این کپسول برای آرام کردن نشانه‎های اختلال بیش فعالی در کودکان و افزایش درک و عملکرد شناختی هم می‎تواند موثر باشد.  

«اوروسپت» درمان عفونت‌های مجاری ادراری 
قرص زول اوروسپت برای درمان عفونت‌های ادراری و درمان التهابات مجاری ادراری می‎تواند اثربخش باشد. همچنین برای درمان التهاب مثانه تجویز می‌شود. این محصول از جدیدترین داروهای زولنگ رسپیناست که چهار ماه از ارائه آن به بازار می‎گذرد.  

«اسلیپان» بهبود دهنده کیفیت خواب 
قرص اسلیپان داروی موثر برای مشکلات خواب است. با مصرف این دارو کیفیت خواب اصلاح‌شده و فرآیند خواب پایدار به دست می‎آید. اسلیپان می‎تواند جایگزین داروهای شیمیایی مختلفی باشد که برای خواب تجویز می‎شوند.  

مهم‌ترین چالش‏های فعلی 
نایب رئیس هیات مدیره این مجموعه می‌گوید: «در روال کاری شرکت‎های دانش‎بنیان، بحث بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد اما این کار مستلزم همکاری و حمایت‎های ویژه است. ما در ابتدای راه تمام هزینه‌های اولیه برای راه‌اندازی شرکت و مراحل تولید دارو را خودمان با هزینه شخصی پرداخت کردیم و پس از آن در مقطعی از معاونت علمی ریاست جمهوری وام دریافت کردیم. برای شرکت‎های کوچکی مثل ما که پشتوانه مالی زیادی ندارند و در حوزه تولید داروهایی فعالیت می‎کنند که در بازار موجود نیست و محصول تازه‎ای به حساب می‎آید بازاریابی سخت می‎شود. ما در تلاشیم در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم. این موضوع بزرگ‎ترین چالش فعلی ماست.» 

آینده رسپینا  
حسینی مهر درباره چشم‎انداز رسپینا برای آینده می‎گوید: «با توجه به این که شرکت دارویی زولنگ رسپینا در اوایل مسیر تولید است، برنامه‎های مختلفی برای توسعه داخلی و در نهایت صادرات دارد. اکنون با کشورهای عراق و افغانستان رایزنی هایی داشته‌ایم ولی اولویت اصلی ما برای آینده شرکت، ساخت کارخانه داروسازی است. برای این هدف قصد داریم در شهرک صنعتی ساری زمینی را خریداری کرده و لابراتور داروسازی‎مان را در آن احداث کنیم. در ابتدای کار یک خط تولید اکتفا می‎کند و در مراحل بعدی با توجه به تقاضای بازار برای گسترش بیشتر اقدام خواهیم کرد.» 

مزیت‎های فرآورده‎های دارویی زولنگ رسپینا 

همه فرآورده‎های دارویی سابقه کارآزمایی بالینی دارند و نتایج تحقیقاتی آنها در مقالات معتبر منتشر شده است.  

آزمایش و بررسی‎های لازم قبل، حین و بعد از ساخت با دقت کامل انجام شده و نتایج کنترل کیفی آنها نیز موجود است.  

اکثر فرآورده‎های تولید شده منحصربه فرد هستند و قبلا در شرکت دیگری با این خواص و فرمولاسیون تولید نشده‎اند. 

راه های ارتباط با «زولنگ رسپینا» 

وبسایت: zolangrespina.com
ایمیل: zolang.respina@gmail.com
تلفن: 33352686-011
آدرس: ساری، خیابان جمهوری، جنب بانک‌صادرات، پارک علم و فناوری استان مازندران، طبقه 2، واحد 201 

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشان ایرانی 2 داروهای گیاهی رسپینا مریم ملی فرآورده های دارویی برای درمان زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت پیشتاز صنعت پارس خرم گفت: از ۱۴ کارگر برتر  این شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر تجلیل شد.
غلام زاده افزود: در ۲ دهه فعالیت تولیدی این شرکت به همت کارگران، به چرخه تولید بازگشته ایم.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ضیافت شام از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟