Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد از انجام واکسیناسیون لمپی‌اسکین در این شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری لمپی‌اسکین از اول تیر ماه در شهرستان اسدآباد توسط اداره دامپزشکی در قالب اکیپ‌های بخش دولتی آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰۰ رأس گاو و گوساله در کانون‌های روستایی علیه این بیماری به‌صورت رایگان واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر احمد همدانی در گفت‌و گو با ایسنا،از اجرای طرح سم پاشی رایگان اماکن دامی و جمعیت دامی این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تعداد۹۰۰۰ رأس گوسفند و بز، ۷۰۰رأس گاو و گوساله و۳۴ هزار  متر مربع اماکن دامی توسط اکیپ‌های دامپزشکی شهرستان  مورد سم‌پاشی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به شروع فصل گرما و لزوم کنترل حشرات ناقل بیماری، طرح سمپاشی دام و اماکن دامی روستایی سطح شهرستان انجام شد، اظهار کرد: عملیات سم‌پاشی در نواحی روستایی یکی از وظایف دامپزشکی است که در اداره دامپزشکی شهرستان همانند سال‌های گذشته با توان مضاعف برنامه‌های رایگان سم‌پاشی بدن دام و جایگاه دام برای مبارزه با بیماری‌های انگلی داخلی و خارجی را در برنامه کاری خود دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در ادامه هدف از طرح سم‌پاشی  رایگان جایگاه دام در روستاها را ارتقای سطح بهداشتی جمعیت دام شهرستان، مبارزه با بیماری‌های انگلی و از بین بردن کنه‌ها  دانست و افزود: انگل‌های خارجی، علاوه بر تضعیف دام به‌دلیل خون‌خواری، ناقل برخی از بیماری‌های ویروسی و تک‌یاخته‌ای از جمله بیماری‌های مهم و خطرناک لمپی اسکین، تیلریوز و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) هستند که سم‌پاشی دام و اماکن دامی از اصلی‌ترین روش‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها به شمار می‌رود.

همدانی با بیان اینکه از دامداران شهرستان درخواست داریم هنگام مراجعه اکیپ‌های واکسیناسیون اداره دامپزشکی به محل دامداری همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون به منظور پوشش صددرصدی و پیشگیری از بیماری فوق داشته باشند، تصریح کرد: لمپی اسکین یک بیماری نوپدید ویروسی مختص گاو و گوساله است که از سال ۹۳ از مرزهای غربی وارد کشور ایران شده  و با علائم تب، تاول‌های پوستی، کم اشتهایی، ورم دست و پا و لنگش در دام‌ها بروز می‌کند و عامل انتقال این بیماری ویروسی، برخی حشرات پروازی مانند پشه و مگس‌های خونخوار هستند.

وی با تأکید بر اینکه لمپی اسکین بیماری قابل سرایت به انسان نیست، خاطر نشان کرد: سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها در کنار واکسیناسیون، نقش بسزایی در جلوگیری از انتشار این بیماری دارد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها دامپزشكي سمپاشي واکسیناسیون دام لمپي اسكين اداره دامپزشکی اماکن دامی لمپی اسکین بیماری ها سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام