Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:04:43 GMT

علت تعطیلی زودهنگام نانوایی‌های ملایر چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۷۷۷۴

علت تعطیلی زودهنگام نانوایی‌های ملایر چیست؟

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه خبازان شهرستان ملایر کم‌بودن سهمیه آرد نانوایی‌ها و عدم توانایی آنها برای خرید آرد آزاد را دلیل اصلی تعطیلی زودهنگام نانوایی‌ها در سطح شهرستان ملایر دانست.

محمدصفر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، به فعالیت ۳۳۵ نانوایی در سطح شهرستان ملایر و روستاهای اطراف اشاره و اظهار کرد: از این تعداد، ۱۹۰ نانوایی در سطح شهر و ۱۴۵ نانوایی در سطح روستاها، فعالیت می‌کنند و با احتساب اشتغال سه نفر در هر نانوایی لواشی و چهار نفر در هر نانوایی سنگکی و بربری، بیش از هزار نفر در نانوایی‌های ملایر مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی از سهمیه شش تا هفت کیسه آرد برای هر نانوایی به‌صورت روزانه خبر داد و گفت: ساعت کاری نانوایی طولانی و سهمیه آرد تعلق گرفته به هر نانوایی کم است که همین امر سبب شده قبل از غروب سهمیه آرد بسیاری از نانوایی‌ها تمام شده و دست از کار بکشند.

وی ادامه داد: سهمیه آرد برای هر شهرستان بر اساس تعداد نانوایی‌ها است و با توجه به اضافه شدن حدود ۱۲۰ نانوایی نسبت به ۱۰ سال قبل در شهرستان، سهمیه آرد هر نانوایی کمتر شده است.

حسینی با بیان اینکه آرد سهمیه‌ای کفاف نیاز مشتریان را نمی‌دهد و نانوایی‌ها قادر به خرید آرد آزاد نیستند، تصریح کرد: دلیل اصلی کاهش کیفیت نان برخی نانوایی‌ها نیز کیفیت پایین آرد است که به‌دلیل عدم خرید گندم خارجی است که سبب سست شدن آرد می‌شود.

رئیس اتحادیه خبازان شهرستان ملایر یادآور شد: افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه پخت نان از جمله خمیر مایه و آرد و نیز افزایش سه برابری هزینه بیمه تأمین اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی نانوایان است که سبب تغییر شغل برخی نانوایان و یا کم‌فروشی برخی دیگر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آرد نانوایی سهمیه آرد شهرستان ملایر نانوایی ها سهمیه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند