Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۸ ماه بعد از پیدایش ویروس کرونا و تولید واکسن برای مقابله با این ویروس محققان می‌گویند: تزریق واکسن بیش از ابتلای طبیعی در برابر ویروس یادشده مصونیت ایجاد می‌کند.

به گزارش ایمنا، بررسی دانشگاه آکسفورد حاکیست که واکنش سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا به اندازه مصونیت ناشی از تزریق واکسن قدرتمند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جمع بندی در این زمینه نزدیک به ۸۰ متخصص درمانی برای مدت شش‌ماه بر روی مبتلایان به ویروس کرونا تحقیق کردند و در نهایت از هوش مصنوعی برای تحلیل و بررسی وضعیت مصونیت بدن این افراد استفاده شد.

بر اساس بررسی یادشده واکنش سیستم ایمنی بدن افراد مختلف در برابر ویروس کرونا متفاوت است و حتی شیوه تولید پادتن در بدن این افراد هم با یکدیگر فرق می‌کند. در اکثر موارد ایمنی بدن شش ماه بعد از ابتلاء به کرونا از بین می‌رود و افراد مستعد ابتلای دوباره به این ویروس خواهند بود.

بر اساس بررسی یادشده هر چه شدت این بیماری در بدن افراد بیشتر باشد، مصونیت بدنی افراد نیز در برابر آن قدرتمندتر خواهد بود. البته در ۹۰ درصد از موارد بررسی شده افراد مبتلا شده به کرونا بعد از شش‌ماه مصونیت خود را از دست داده بودند. مساله نگران کننده جدی تولید نشده آنتی بادی در بدن افراد در صورت ابتلاء به گونه‌های جدیدتر این ویروس است. لذا افرادی که قبلاً کرونا گرفته‌اند به راحتی می‌توانند دوباره به گونه‌های جدیدتر آن مبتلا شوند.

تزریق واکسن شرایط پایداری را در مقابله با ویروس کرونا ایجاد می‌کند و به تولید یکدست آنتی بادی در بدن همه تزریق کنندگان منجر می‌شود. مقدار این آنتی بادی ده برابر مقدار آنتی بادی تولید شده در صورت ابتلاء به کرونا است.

منبع: مهر

کد خبر 503772

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن تولید واکسن کرونا عوارض واکسن کرونا واکسن کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه

به گزارش صدای ایران از ایسنا،علیرضا نجفی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به انتشار خبر حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز گذشته (۱۱ اردیبهشت‌ماه) خودروی پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه که پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز بودند، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. وی با بیان اینکه در این حادثه شلیکی رخ نداد، افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آنها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. 


وی با بیان اینکه در این حادثه شلیکی رخ نداد، افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آنها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

این دانشگاه اعلام کرد خودروی پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه، پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. به دنبال این اتفاق، دکتر محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دستور ویژه‌ای برای پیگیری مشکل پیش آمده برای پزشکان صادر کرد.

با توجه به ایجاد مزاحمت و بروز برخی مشکلات برای بعضی از پزشکان و اماکن بهداشتی درمانی کرخه، این موضوع به صورت ویژه توسط مدیریت شهرستان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته