Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تحقیقات محققان بیمارستان بوستون اآمریکا؛ تعویض تخم‌مرغ  و بیکن با شکلات می‌تواند در سوزاندن چربی بدن و کاهش سطح قند خون تاثیرگذار باشد.

بخه گفته این محققان، مصرف شکلات بعد از بیدارشدن از خواب موجب ارتقاء سلامت می‌شود.

در این تحقیق بر روی ۱۹ زن که روزانه در یک ساعت معین بعد از بیدارشدن از خواب ۱۰۰ گرم شکلات مصرف می‌کردند، مشخص شد مصرف شکلات در صبح، نه تنها موجب افزایش وزن این زنان نشد بلکه در اشتهای فرد، تعادل میکروبیوم و کیفیت خواب آنان تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل یک ظرف حاوی غلات شکلاتی در وعده صبحانه، گزینه خوبی برای سوخت‌وساز بدن است.

محققان دریافتند مصرف شکلات در وعده صبحگاهی موجب چربی‌سوزی خواهد شد و سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد، در نتیجه اقدامی اساسی برای افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت است.

مصرف شکلات قبل از خواب شبانه نیز منجر به تغییر استراحت و متابولیسم بدن در روز بعد خواهد شد.

 فرانک آ. جی. ال. سچیر، دانشمند علوم اعصاب اظهار کرد: مصرف شکلات بر متابولیسم فیزیولوژیکی بدن موثر است و می تواند این ماده وزن افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مارتا گارئولت نیز می‌گوید: وزن شرکت‌کنندگان این تحقیق با دریافت کالری تغییر نکرد و نتایج نشان داد شکلات میزان مصرف انرژی، گرسنگی، اشتها و میل کمتر به مصرف شیرینی را کاهش می دهد.

این نتایج حاصل تحقیقات مرتبط با زنان در دوران یائسگی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکلات متابولیسم بدن مصرف شکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس

فرانسوی‌ها شکلات‌هایی را با اشکال و نماد المپیک پاریس طراحی کردند. قیمت هر بسته این شکلات‌های مخصوص ۲۲ یورو (حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

دیگر خبرها

  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند