Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید غنی نظری خانقاه» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به گمانه زنی‌ها درباره ترکیب کابینه سید ابراهیم رییسی اظهار کرد: عده‌ای واقعا به قصد خدمت پا پیش گذاشته اند که هم تجربه و علم آن را دارند و هم پاکدست هستند و امتحان خود را پس داده‌اند، که قابل تقدیر است.اما عده‌ای هم هستند که به هر قیمتی شده می‌خواهند خود را وارد کابینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مثلا فردی ۵ حکم از ستاد آیت‌الله رییسی دریافت کرده است. به یکی از این آقایانی که چندین حکم دارد به مزاح گفتم احکام شما از احکام خود آقای رییسی بیشتر است. به نظرم این تیپ افراد بیشتر فرصت طلبند تا خدمتگزار.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارآمدی باید ملاک انتخاب افراد باشد، گفت: باید کاری کنیم که ۴۸ درصد رای دهنده در انتخابات بعدی به ۶۰ و۷۰ درصد برسد. این میزان رای برای ما زنگ خطر است و باید به فکر افزایش آن باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: کابینه باید کارآمد و به دور از مسائل حاشیه‌ای باشد و به مشکلات اصلی جامعه رسیدگی کند، اتخاذ این روش در مشارکت بعدی تاثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه انصافا برخی از افرادی که امروز در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شوند در حد وزیر و معاون وزیر نیستند، گفت: برخی افراد خودشان را در فضای مجازی را در کنار افراد دارای صلاحیت به عنوان گزینه فلان وزارت‌خانه مطرح می‌کنند. از این جهت لیست‌های مختلفی که برای کابینه دولت سیزدهم بیرون می‌آید، غیررسمی و بی‌اعتبارند.

 در مجلس برای انتخاب کابینه دولت کارآمدی و صلاحیت افراد را در نظر می‌گیریم

وی با اشاره به فرایند معرفی و انتخاب اعضای کابینه گفت: برای کابینه جاهای مختلفی باید نظر بدهند، مجلس باید رای بدهد. سوابق، صلاحیت و گذشته افراد بسیار مهم است. اگر کسی مطرح شود ولی نتواند در مجلس رای اعتماد بگیرد چه سودی دارد؟ من و همکارانم در مجلس یازدهم برای انتخاب کابینه دولت فقط کارآمدی و صلاحیت افراد معرفی شده را در نظر می‌گیریم. اگر فردی معرفی شود که ضعیف باشد قطعا با رای مخالف مواجه خواهد شد.

نظری خانقاه یادآورشد: جبهه انقلاب کمک کرد تا آیت‌الله رییسی منتخب مردم شود، ولی مجلس چک سفید به دولت نداده و چشم بسته به کابینه رای نخواهد داد. مجلس هم اختیار دارد و هم استقلال. شاید برخی از نمایندگان به بحث اختیار و استقلال مجلس علاقه‌مند نباشند ولی من خود را دارای استقلال و اختیار می‌دانم.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: احساس می‌کنم رییسی کاملا به اوضاع اشراف دارد و کابینه خوبی تشکیل خواهد داد. او می‌داند برای حل مشکلات کشور باید از افراد توانمند و مسئولیت پذیر استفاده کند.

وی یادآورشد: جناح‌های مختلف داخل کشور قابل احترام هستند و ما نمی توانیم جناح مقابل را کاملا از خدمت به جامعه محروم کنیم، این کار خطا و اشتباه است و هر دولتی بخشی از جریان‌های سیاسی را حذف کرده موفق نشده است. کشور برای همه است. انتخابات تمام شده است و باید رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیکاری، کرونا، تورم، بورس، صندوق‌های بازنشستگی و پیر شدن جمعیت را از جمله چالشهای پیش روی دولت عنوان کرد و گفت: اگر بحث روابط خارجی و تحریم ها درست مدییریت شده و حل شود و همچنین از ظرفیت کشورهای همسایه هم به خوبی استفاده شود می‌توان به مرور این چالش‌ها را رفع کرد.

وی در ادامه درباره رویکرد دولت‌ آینده درباره سیاست خارجی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند وزارت خارجه مجری تصمیمات بالا دستی است.

نظری با بیان اینکه هر رابطه ای باید بر مبنای سود و زیان و منافع ملی باشد، گفت: به نظرم هم باید در کشورهای خارجی رغبت در رابطه با ایران فضای بهتری ایجاد شود و هم ایران به روابط عادی با دنیا نیاز دارد. آقای رییسی هم نگفت برجام را اجرا نمی‌کند. مذاکرات برجام با هماهنگی نظام صورت می گیرد و آقای رییسی هم قطعا تصمیمات نظام را پیش می‌برد و شخصیتی نیست که اگر برجام نهایی شود آن را اجرا نکند.

 نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رییسی به مخالفان خود بهانه نمی‌دهد که بگویند رییسی نیامده یک توافق را خراب کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی برجام کرونا سید ابراهیم رییسی خلخال مجلس یازدهم دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام کرونا مجلس شورای اسلامی برجام کرونا سید ابراهیم رییسی خلخال مجلس یازدهم دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند