Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلبوم موسیقی «دلبرانه» مشتمل بر اجرای چند قطعه موسیقایی از موسیقی نواحی نقاط مختلف کشورمان با هنرمندی مسعود نکویی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «دلبرانه» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که با روایت مسعود نکویی در در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسعود نکویی درباره این آلبوم توضیح داده است:» مجموعه «دلبرانه» از هم آورد «کماج»، «لیل لیل»، «مشکوله»، «یه پول خروس»، «شهرخالی»، «سردار گل محمد» و «سراومد زمستون» جان گرفته است.

«کماج» برگرفته از نام خوراکی و شیرینی اصیل و مقوی کرمانی است که قدمتی هزارساله دارد. این قطعه آکاپلا با نغمه‌ای ایرانی و به شیوه موسیقی جز و در یکی از انواع گام بلوز نوشته و تنظیم شده است. «لیل لیل» از حرکات نمایشی کودکانه روستای جوشان کرمان است که سینه به سینه از اجداد ما به عنوان میراث ناملموس ایرانی و کرمانی به ارث رسیده است. این قطعه نیز با نغمه‌های خاص اصیل خود به شیوه جز آکاپلا تنظیم شده است.

«مشکوله» نیز از زبان بانوی کوچ نشینی است که مشک می‌زند و محصولات درون مشک را بین خانواده و دیوان تقسیم می‌کند و در آن از نام آوا‌های مشک زنی نیز در تنظیم استفاده شده است. «یه پول خروس» هم روایت نغمه‌ای معروف از کوچه و بازار تهران قدیم است که به شیوه آکاپلا تنظیم شده است.

«شهرخالی» به زبان پارسی دری از زبان یک افغانستانی در وصف شهر و دیار خویش است. «سردارگل محمد» هم ترانه خراسانی در مورد سردار گل محمد است که به شیوه آکاپلا تنظیم شده است. این در حالی است که در پایان آثار این آلبوم موسیقی قطعه «سراومد زمستون» به صورت آکاپلا برای گروه کر تنظیم شده است.

گروه «مهر وطن» با تولید بیش از ۵۰۰ اثر جدید آکاپلا در خصوص فرهنگ شفاهی و ناملموس، آداب و رسوم، بازی‌های محلی، آوا‌های کار، زندگی، آثار باستانی با لهجه‌ها و گویش‌های متنوع ایرانی در قالب آلبوم‌های موسیقی سعی دارد گوشه‌ای از اصالت و فرهنگ عظیم ایران را به نمایش بگذارد.»

مسعود نکویی آهنگسازی – میکس و مسترینگ، مهرانا نکویی – وحیده قاسمی، آیدا ایرانمنش – فاطمه یارمند (سوپرانو)، حبیبه هادی مقیم زاده – سمانه وزیری (آلتو)، مسعود نکویی – برسام صباغ – علی الهامی (تنور)، محسن نظری زاده – یاسین فیروزی (باس)، برسام صباغ مدیر نشر، حسین طهرانی گرافیک، مجید صباغ خط، کیانا سعید هماهنگی نشر گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی ایرانی موسیقی سنتی تنظیم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ؛ در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

این پیام افزوده است: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

 عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت ماه پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش (سلیمان) که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، یادگیری‌های خود را در زمینه موسیقی نواحی خراسان کامل کرد.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود.

وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • ستار اورکی از علاقه‌اش به موسیقی فیلم گفت/همکاری با مسعود کیمیایی