Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا اسدی دوشنبه شب همزمان با آخرین روز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب (یکم تا هفتم تیر) در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ درصد از مردم منطقه کاشان کم مصرف هستند، افزود: ۳۵ درصد مردم خوش مصرف، ۴۴ درصد پر مصرف و ۱۵ درصد بد مصرف هستند که سهم زیادی از آب را به خود اختصاص می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: کاهش ۷۰درصدی بارندگی‌ها در حوزه آبریز دشت کاشان افزون بر کم‌آبی و خشکسالی شهرستان در مقایسه با سال‌های گذشته تابستان سختی را رقم می‌زند که لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب بویژه درمناطق روستایی را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان یک دقیقه کاهش استحمام به ازای هر نفر را از شهروندان خواستارشد و گفت: با این کاهش مصرف و صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ لیتری در روز می‌توانیم تابستان را بدون شرایط سخت پشت‌سر بگذاریم.

اسدی، مدیریت مصرف را نه تنها برای تابستان و هفته صرفه‌جویی در مصرف بلکه برای تمامی روزهای سال حتی در زمستان را تاکید و اضافه کرد: دلیل صرفه‌جویی آب حتی در سردترین روز سال کم‌آبی منطقه کاشان و مواجه شدن با تغییر اقلیم در این منطقه است.

وی با بیان اینکه بارش سالیانه در سال گذشته به‌عنوان سالی پربار ۱۹۶ میلیمتر بود گفت: اما امسال در سال آبی که رو به پایان است کمترین بارش با ۶۴ میلیمتر بارندگی در ۵۰ سال اخیر و ۷۰ درصد کمبود بارندگی در مقایسه با سال قبل را داریم.

رییس هیات مدیره شرکت آبفای کاشان تولید روزانه ۲۱۶ میلیون لیتر از طریق ۲۰۰ حلقه چاه عمیق برای جمعیت ۴۶۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را یادآور شد و گفت: سرانه تولید مابه‌ازای هر نفر ۴۷۰ لیتر در شبانه‌روز در پیک مصرف است.

اسدی متوسط سرانه مصرف یعنی حجم مصارف زمستان و تابستان را در کاشان حدود ۲۰۰ لیتر دانست و افزود: به ازای هر نفر ۳۷۰ تا ۳۷۵ لیتر آب در روز در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و اداری آب مصرف می‌شود که اوج مصرف آن نیز با ۲۰۰ لیتر سرانه در مصرف کولرهای آبی است.

وی، نقش زنان را در الگوی مصرف خانواده موثر دانست و افزود: مادران خانواده با الگو سازی در کاهش مصارف شستشو می‌توانند در کنترل مدیریت مصرف آب نقشی سازنده ایفا کنند و حتی سایر شهروندان با رعایت فرهنگ مصرف از استفاده آب در شستشوی ماشین و حیاط با آب شرب خودداری کنند تا دچار  قطعی آب در تابستان نشویم.

تولید روزانه ۹ میلیون لیتر آب شیرین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان خاطر نشان کرد: روزانه ۹ میلیون لیتر آب شیرین از طریق دستگاه‌های تصفیه در شهرهای نوش‌آباد، ابوزیدآباد، سفیدشهر و روستای اسحاق ‌آباد تولید می‌شود.

اسدی هدررفت آب را ۲۰ و سه دهم درصد عنوان کرد و ادامه داد: شرکت آبفای کاشان در بحث کاهش هدررفت آب جزو پنج شرکت پیشرو کشور است.

آبرسانی سیار به سه روستا

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان در خصوص آبرسانی سیار نیز با بیان اینکه قبل از ادغام آبفار و آبفا ۱۸ روستا از ۶۶ روستای کاشان با تانکر آبرسانی می‌شده است افزود: این تعداد به پنج روستا و امسال به سه روستای ازوار، آرنجن و رحق کاهش یافته است.

وی درباره نوبت‌بندی آب در شهر برزک نیز گفت: ۹ سال است که مجوز حفر چاه عمیق را دارد اما به دلیل تنش‌های مردمی و مقاومت محلی اجازه حفر چاه را نمی‌دهند.

اسدی با اشاره به تعویض ۲۰ کیلومتر شبکه آبرسانی به روستاها با ۶ میلیارد تومان هزینه در سال گذشته افزود: برای آبرسانی به روستاها نهصت آبرسانی و انقلابی جهادی رخ داد.

وی درباره وضعیت فاضلاب کاشان نیز ایجاد ۴۵ درصد زیرساخت و شبکه‌گذاری را یادآور شد و گفت: اکنون ۵۰ درصد شهروندان از سامانه فاضلاب استفاده می‌کنند.

ظرفیت ۴۰۰ متر مکعبی تصفیه ‌خانه قمصر

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای کاشان نیز گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب در روز و خط انتقال که تمامی آن در مسیر سنگی و دل کوه انجام شد به بهره‌برداری رسیده است.

حمیدرضا کریم اجرای این طرح در دل کوه با انجام برش کوه و شرایط سخت سنگلاخی مسیر را مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: با بهره‌ برداری از طرح تصفیه ‌خانه فاضلاب قمصر به استانداردهای زیست محیطی و شرایط پایداربهداشتی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از تصفیه ‌خانه فاضلاب قمصر ۷۰۰ انشعاب و سیفون فاضلاب در شهر قمصر نصب شده است و ۵۰ درصد از مشترکین به این سیستم متصل شده‌اند.   

معاون بهره برداری و توسعه فاصلاب آبفای کاشان ابراز امیدواری کرد: با ادامه طرح، مدول‌های بعدی نیز تکمیل و برای همیشه مشکل فاضلاب قمصر برطرف شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسایل و مشکلات منطقه به‌ویژه مسکن مهر شرایط سخت سنگلاخی زمین برای اجرای این طرح است.

خبرنگاران شرکت‌کننده در نشست رسانه‌ای مدیرعامل و معاون شرکت آب و فاضلاب کاشان پیش از این نشست، از تصفیه خانه فاضلاب قمصر بازدید کردند.

این تصفیه‌خانه با سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد تومان و خط انتقال ۳۵ کیلومتر با حجم پنج لیتر بر ثانیه راه‌اندازی شده است.

اکنون شرکت‌ آب و فاضلاب کاشان مدیریت ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل، ۱۱ شهر و ۶۶ روستا را در قالب یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب بر عهده دارد.

 شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها تصفیه خانه آب شیرین کن های صنعتی صرفه جویی در مصرف آب کاشان آبرسانی سیار آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه آب شیرین کن های صنعتی صرفه جویی در مصرف آب تصفیه خانه آب شیرین کن های صنعتی صرفه جویی در مصرف آب کاشان آبرسانی سیار آران وبیدگل صرفه جویی در مصرف شرکت آبفای کاشان فاضلاب کاشان بهره برداری فاضلاب قمصر آب و فاضلاب تصفیه خانه شرکت آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

محمدی با تاکید بر اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با ایده آل ها داریم، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع، دچار فرسودگی هستیم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات رسانی را علی الخصوص در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور، حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع نماییم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت اشاره نمود و یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه ریزی های خوبی در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر، طراحی و در حال اجرا هستند که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم شاهد افتتاح پیش از موعد آنها در راستای ارائه خدمات در خور هم استانی‌های گرامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده هر چند اقدامات خوبی انجام شده است از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده و در این پروژه فقط احداث تصفیه خانه آب مانده است که با توجه به اینکه ابن پروژه مشکل اعتباری ندارد امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی اظهار داشت: در سال جاری در قالب این پروژه، ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تاکنون ۴ روستا تکمیل و به بهره برداری رسیده است که با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستاها مرتفع خواهد شد.

محمدی، سقایی زائرین اباعبدالله را افتخار مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم چراکه فاضلاب شهرستان مهران جوابگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در روز نخواهد بود که برای تصفیه خانه فاضلاب مهران نیازمند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

در ابتدای این مراسم، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب صورت گرفته اما مشکلاتی در شبکه‌های فرسوده به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

همچنین قاسمی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی ادامه داد: موفقیت حاصل نمی‌شود جز با تلاش و کوشش و همکاری و همیاری همه نیروها که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمند سازی شبکه. کاهش آب بدون درامد در شهرها و مخصوصاً در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه‌های خود به عنوان مدیریت تقاضا قرار دهیم.

لازم به ذکر است پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به محمدی، گزارشی از عملکرد دوره تصدی خود را ارائه کرد.

کد خبر 6092226

دیگر خبرها

  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است