Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۸ تیرماه روزی برای یادآوری نقض فاحش حقوق بشر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی است که در سایه سکوت و کتمان رسانه‌های غرب رقم خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، 8 تیر؛ روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نام گذاری شده؛ روزی برای گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 50هزار انسانی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ملت ایران در معرض آماج گازهای کشنده و دهشتناک شیمیایی قرار گرفته و زخمی و شهید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 تیرماه روز یادآوری نقض حقوق بین‌الملل و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی علیه ملت ایران، در طول هشت سال جنگ تحمیلی از سوی دولت عراق با کمک بسیاری از کشورها و ابرقدرت‌ها است.

8 تیرماه روز برای یادآوری حملات شیمیایی رژیم بعث عراق در طول 8 سال دوران دفاع است؛ حملاتی که نه تنها در مناطق جنگی، بلکه بر علیه مردم بی دفاع کشورمان و حتی مردم عراق نیز انجام شده است.

8 تیرماه روز برای یادآوری ماجرای دردناکی است که از چشم جهانیان پوشیده ماند و در آن زمان، رسانه‌های غرب که دولت‌های آنها تامین‌کننده این سلاح‌های مرگ‌آفرین بودند به عدم انعکاس این حقایق دردناک و کتمان آن پرداختند؛ هر چند پس از گذشت سال‌ها، رسانه‌های غربی در بسیاری از موارد به دست داشتن دولت‌هایشان در تجهیز عراق به سلاح‌های شیمیایی و میکروبی اعتراف کردند اما این اعترافات دردی از ملت ما دوا نمی کند و زندگی و سلامت مردم ما را بازنمی‌گرداند.

پیام مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سی و چهارمین سالروز بمباران شیمیایی سردشتآخرین وضعیت از کلینیک هزار مصدوم شیمیایی سردشت/چرا برخی جانبازان شیمیایی‌ امکانات تخصصی پزشکی ندارند؟

در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، رژیم بعث عراق در بیش از 350 حمله شیمیایی از گاز خردل و انواع گاز‌های کشنده اعصاب برای نخستین بار در طول تاریخ استفاده کرد؛ هرچند در طول سال‌های 1359 تا 1362 ارتش عراق در جبهه‌های غرب و میانی به صورت محدود از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، اما وسیع‌ترین حملات شیمیایی در طول دوران دفاع مقدس در عملیات خیبر در اسفند 62 در جزایر مجنون، عملیات بدر در اسفند 63 در جزایر مجنون، عملیات والفجر 8 در بهمن 64 تا فروردین 65 در فاو، عملیات‌های کربلای 4 و 5 و 8 در دی ماه 65 تا فروردین 66 در شرق بصره و شلمچه، عملیات والفجر 10 در اسفند 66 و فروردین 67 در کردستان عراق - حلبچه و تک‌های متعدد ارتش عراق از فروردین 67 تا پایان جنگ در مرداد 67 در جبهه‌های مختلف اتفاق افتاد.

در تاریخ 7 و 8 تیرماه 1366، هواپیماهای بمب افکن عراقی با بمب‌های شیمیایی به 4 نقطه پر ازدحام شهر سردشت حمله کرده و هزاران نفر از مردم بی‌گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشنده و دهشتناک شیمیایی قراردادند و این امر در حالی بود که دولت عراق خود به تنهایی توان ساخت سلاح‌های میکروبی و شیمیایی را نداشت و دولت آمریکا در چراغ سبز نشان دادن به کشورهای اروپایی و ارسال فناوری این گونه سلاح‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم مرتباً حقوق بین‌الملل را در ممنوعیت تولید و تکثیر و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نقض می‌کرد.

به گزارش تسنیم عراق در 378حمله شیمیایی طی 8سال جنگ با ایران موجب شهید و زخمی شدن بیش از 50هزار نفر شد، اما ابعاد حادثه در سردشت به حدی بود که روز حمله به این شهر به‌عنوان روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نام گرفت.

ابرهاقدرت‌ها قوانین حقوق بشر را صرفاً برای دیگر کشورها وضع کردند

حمید حسنی‌سعدی جانشین لشکر 41 ثارالله و از یادگاران دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در جنگ نابرابر ایران و عراق بارها و بارها شاهد اقدامات ناجوانمردانه رژیم بعث عراق علیه نیروهای نظامی و حتی غیر نظامی کشورمان بودیم اظهار داشت: حزب بعث عراق از همان اوایل جنگ به سلاح‌های شیمیایی مجهز بود و نیروهای خود را به ماسک‌های شیمیایی مجهز کرده بود.

وی بیان کرد: در فتح خرمشهر به چشم خودم دیدم که عراقی‌ها در هنگام فرار، ماسک‌های شیمیایی خود را در شهر رها کرده بودند و آن زمان دیدم که نیروهای عراقی آمادگی کامل برای حمله شیمیایی به ما را داشته و مجهز به استفاده از ماسک شیمیایی بودند.

جانشین لشکر 41 ثارالله با اشاره به اینکه رژیم بعث عراق هر زمان که از نظر نظامی احساس می‌کرد توان مقابله در برابر نیروهای ایران را ندارد از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد تصریح کرد: متاسفانه هیچ دولت در مقابل این اقدام رژیم بعث عراق واکنشی نشان نداده و هیچ محدودیتی برای عراق قائل نبودند.

وی با بیان اینکه همان کشورهایی که برای منع استفاده از سلاح شیمیایی قانون وضع کرده بودند، خودشان به عراق سلاح شیمیایی داده و از آنها حمایت می‌کردند افزود: قانون منع استفاده از سلاح شیمیایی وجود دارد اما ابرقدرت‌ها به واسطه قدرت و خوی استکباری که دارند آن را اجرا نمی‌کنند.

قانون وجود دارد اما مجری قانون نیست

حسنی‌سعدی ادامه داد: قانون وجود دارد اما مجری قانون نیست و بارها و بارها مشاهده کردیم که ابرهاقدرت‌ها و مستکبران قوانین را صرفاً برای دیگر کشورها وضع کرده و خودشان به آن پایبند نیستند.

وی با بیان اینکه عملیات والفجر8 نخستین باری که از سلاح شیمیایی برای لشکر 41 ثارالله استفاده شد و در آن عملیات رژیم بعث عراق ساختمان اطلاعات و عملیات لشکر 41 ثارالله را با راکت شیمیایی مورد هدف قرار داد افزود: در این حمله تعدادی از همرزمان ما شیمیایی شده و پس از آن در بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه تعداد زیادی از همرزمان ما در دوران دفاع مقدس شیمیایی شده و تعداد زیادی به شهادت رسیدند گفت: شهید محمدرضا کاظمی، شهید هندوزاده و شهید یوسف‌اللهی از جمله این شهدا هستند.

وی با بیان اینکه در عملیات شیمیایی شهر حلبچه به چشم خود دیدم که برای برخی دولت‌ها و صاحبان قدرت، تا چه اندازه جان مردم و انسان‌ها بی‌ارزش است افزود: رژیم بعث عراق حتی علیه مردم خود هم از بمب‌های شیمیایی استفاده کرده بود.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه وقتی وارد شهر حلبچه شدیم کودکانی را دیدیم که مانند عروسک روی زمین افتاده و پرپر شده بودند ادامه داد: در همه خانه‌ها کوچه‌ها و خیابان‌ها شاهد صحنه‌های دلخراش و سختی بودیم؛ کودکانی که در بغل مادر و در کنار پدرش جان باخته بودند، برخی هنگام فرار و برخی حتی بر روی پشت بام ...

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگ جانبازان شیمیایی استان کرمان ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد جنگ جانبازان شیمیایی استان کرمان سلاح های شیمیایی و میکروبی طول هشت سال جنگ تحمیلی استفاده از سلاح دوران دفاع مقدس سلاح شیمیایی لشکر 41 ثارالله رژیم بعث عراق تیرماه روز علیه مردم سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد