Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از روش‌های آموزشی غیربومی و شفاف نبودن حداقل و حداکثر شهریه‌های پرداختی از مسائل مدارس غیرانتفاعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی در اخطاری با استناد به اصل ۳۰ قانون اساسی بیان کرد: براساس این اصل دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه تا پایان دوره متوسطه فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما روزی در این کشور با توجه به این‌که برخی اعتقاد داشتند با کمک اولیا می‌توانند بخشی از مساله‌ی آموزش کشور را حل کرد مدارسی تحت عنوان مدارس غیرانتفاعی ایجاد شد، اما این مدارس نیز با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند و در این طرح به مساله اصلی مدارس غیرانتفاعی پرداخت نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائل این مدارس تنوع در روش‌های آموزشی است که بخشی به صورت دربست از کشورهای غربی وارد شده و بدون بومی سازی در حال اجرا است. مساله‌ دیگر بحث پرداخت شهریه‌ها است که حداقل و حداکثر آن معلوم نیست و هرکس هرچقدر بخواهد به بهانه‌های مختلف پول می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله دیگر پرداخت نامتناسب حقوق به معلمان است و از سوی دیگر شاهد اعطای مجوزهایی در آموزش و پرورش به عده‌ای از افراد خاص که همسو با برخی از جریان‌های حاکم در آموزش و پرورش هستند، می‌باشیم. از سوی دیگر برخی از مدارس با ساختمان‌های غیراستاندارد روبه‌رو هستند. کمیسیون آموزش باید در این طرح به این مسائل توجه کند. دغدغه مدارس غیرانتفاعی عنوان آنها نیست بلکه باید این مشکلات اصلی مدارس را حل کرد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پژمانفر بیان کرد: در خصوص تاسیس مدارس غیرانتفاعی قانون داریم که به تصویب شورای نگهبان رسیده است و به صورت داوطلبانه می‌باشد و لذا مغایرت با اصل ۳۰ قانون اساسی ندارد. در بحث اعطای مجوزها نیز در این طرح تدابیری اندیشیده شده است از سوی دیگر این طرح به صورت دو شوری بررسی خواهد شد و اگر پیشنهاداتی موجود است در کمیسیون قابل بررسی و اصلاح می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم مدارس غیرانتفاعی استانی سیاسی مجلس شورای اسلامی مدارس غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در گرگان آیین متمرکز نواخته شدن زنگ سپاس در دبستان دخترانه هاجر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم با اهدای گل از معلمان قدردانی شد.

به گفته سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در هفته تجلیل از مقام معلم در تمامی مدارس از این بزرگواران قدردانی خواهد شد و دهیاران و شهرداران نیز در این راستا برنامه هایی خواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت