Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:57:38 GMT

طرح قرآنی ۱۴۵۵ در مساجد لرستان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۸۸۳۷

طرح قرآنی ۱۴۵۵ در مساجد لرستان برگزار می شود

ابدالی پور گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۵ از پنجم تیرماه جاری در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اجرایی می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: امسال پانزدهمین دوره طرح ملی 1455 به مناسب هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن با مشارکت نهادهای فرهنگی و امور قرآنی و  صدا و سیما برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالت 425 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان، بیان کرد: طرح قرآنی 1455 در اکثرکانون های مساجد استان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: اجرای این طرح از پنجم تیرماه آغاز می‌شود و تا 12 شهریورماه به مدت 10 هفته، معادل 70 روز ادامه پیدا می‌کند.

 

ابدالی پور با اشاره به اینکه این طرح قرآنی در سال گذشته با محوریت خانواده برگزار شد، ابراز کرد: امسال با توجه به استقبال خوب سال قبل، مقرر شد تا همچنان موضوع‌‌محور پیش برویم و بنابراین شعار «قرآن، امید، زندگی» برای این طرح انتخاب شده است.

 

وی با بیان اینکه برای هر هفته اجرای این طرح موضوعاتی تعیین شده است، تصریح کرد: هفته اول؛ موضوع بشارت و آینده روشن، هفته دوم؛ امید به مغفرت و گشایش مادی و معنوی، هفته سوم؛ مهربانی، برّ و احسان، هفته چهارم؛ شکر، هفته پنجم؛ ولایت و ولایت‌پذیری، هفته ششم؛ خانواده، هفته هفتم؛ زیست مجازی، زیست حقیقی، هفته هشتم؛ تواصی به حق، هفته نهم؛ حق الناس و هفته دهم؛ عقل، فکر و علم پیش‌بینی شده است.

 

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح قرآنی ۱۴۵۵ برنامه ریزی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد لرستان طرح قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه موسویان صبح دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با محوریت سیاست‌های ابلاغی در حوزه جوانی جمعیت که در ارومیه برگزار شد، گفت: مساجد در این زمینه می‌توانند به خوبی نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از مادران شاغل در محلات ۷۰ مهدقرآنی در مساجد استان فعالیت می‌کنند، گفت: اجرای طرح مادر کتابخوان و فرزند آگاه، برپایی موکب فرزند و مادری با محوریت تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) در فضاهای فرهنگی، برگزاری نشست تخصصی طلیعه کوثر با حضور مسئولین سمن‌های فعال سبک زندگی فاطمی، برپایی نمایشگاه من و کودکم از جمله اقداماتی است که در زمینه افزایش جمعیت در حال انجام است.

برگزاری پویش مهر فاطمی در آذربایجان غربی

وی برپایی کافه گفتگو و اعزام راوی به مدارس دخترانه برای بهبود دیدگان نسل جوان نسبت به موضوع‌های خانواده، برپایی جشن روز مادر در مهدهای قرآنی مساجد، برگزاری پویش مهر فاطمی، اهتمام برای آزادسازی مادران جرایم مالی غیرعمد به ویژه مادران باردار و دارای فرزند کودک، تجلیل از مادران شاغل به ویژه افراد فعال در حوزه جمعیت، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و توانمندی بانوان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های سازمان جامعه زنان سپاه استان است.

وی توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی بین مادران، تجلیل از پزشکان، پرستاران و بهیاران فعال در حوزه جمعیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان، اهدای جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت، راه‌اندازی گروه‌های واسطه‌گری ازدواج، راه‌اندازی غرفه کودکان با بهره‌گیری از مشاوران جوان و اسلامی در حاشیه کارگاه‌ها، برپایی پویش بوسه بر دستان مادر، توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی در محلات، برگزاری اردوهای تفریحی، تجلیل از پایور خواهر دارای ۵ فرزند از دیگر برنامه‌های جوانی جمعیت جامعه زنان سپاه به شمار می‌رود.

برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های جوانی جمعیت به صورت متناوب در طول سال، ارتباط مستمر با سمن‌های فعال در حوزه خانواده و فرزند، تهیه پوسترهای سرمایه‌های زندگی و توزیع در مکان‌های عمومی، تعامل با شهرداری ارومیه و الصاق پوسترها در ناوگان عمومی، برگزاری نشست‌های تخصصی جوانی جمعیت به صورت حضوری و مجازی برای نخبگان و تجلیل از مادر بسیجی دارای خانواده خوش جمعیت در حاشیه نشست‌ها، انتشار ویژه‌نامه جمعیت و تعامل با گروه‌های درون سازمانی و برپایی جشن ازدواج آسان برای زوج‌های روستایی را از جمله فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد.

موسویان تهیه جهیزیه و مسکن برای زوج‌های کم‌برخوردار، توزیع کتاب با موضوع جمعیت و خانواده و فرزندآوری، راه‌اندازی پویش دیوارنویسی، برگزاری نشست‌های مجازی با هدف آموزش، پویاسازی شبکه‌های کنشگری در حوزه جمعیت و خانواده، دیدار با مادران خوش جمعیت، حمایت چهره به چهره از مادران کم‌برخوردار و پخش مستند «خونریزی» در پایگاه‌ها با هدف آشنا شدن مادران از عوارض مخرب سقط جنین را از دیگر برنامه‌های جامعه زنان سپاه در حوزه جمعیت عنوان کرد.

کد خبر 6098024

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی