Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آمار مبتلایان به کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا (SARS-CoV-۲) در جهان تاکنون به ۱۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶۲۶ نفر رسیده و این ویروس مرگبار ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۶۶۰ قربانی در سراسر دنیا گرفته است.

بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۱۶۶ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۳۲۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور‌های رکورددار ابتلا به کرونا در جهان

۱- آمریکا⇐  ۳۴ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۳۶ نفر 
۲- هند⇐  ۳۰ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۸۹۷ نفر
۳- برزیل⇐ ۱۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۰۲ نفر
۴- فرانسه⇐  ۵ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۵۳۰ نفر
۵- روسیه⇐  ۵ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۴۱ نفر
۶- ترکیه⇐  ۵ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۱۰ نفر
۷- انگلیس⇐  ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۷۸ نفر
۸- آرژانتین⇐  ۴ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۶۳۶ نفر
۹- ایتالیا⇐  ۴ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۵۶ نفر
۱۰- کلمبیا⇐  ۴ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۱۹۴ نفر

کشور‌های رکورددار فوتی کرونا در جهان

۱- آمریکا⇐ ۶۱۹ هزار و ۵۹۵ نفر
۲- برزیل⇐ ۵۱۴ هزار و ۲۰۲ نفر
۳- هند⇐ ۳۹۷ هزار و ۶۶۸ نفر
۴- مکزیک⇐ ۲۳۲ هزار و ۶۰۸ نفر
۵-  پرو⇐ ۱۹۲ هزار و ۱۶۳ نفر
۶- روسیه⇐ ۱۳۳ هزار و ۸۹۳ نفر
۷- انگلیس⇐ ۱۲۸ هزار و ۱۰۳ نفر
۸- ایتالیا⇐ ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر
۹- فرانسه⇐ ۱۱۱ هزار و ۱۲ نفر
۱۰-کلمبیا⇐ ۱۰۵ هزار و ۳۲۶ نفر

بیشترین آمار کرونا نسبت به جمعیت در کدام کشورهاست؟

در حال حاضر در جدول جهانی ۱۰ کشور اول بر اساس میزان آمار ابتلا به کرونا نسبت به جمعیت آندورا، مونته نگرو، جمهوری چک، بحرین، سن مارینو، سیشل، مالدیو، جَبل‌الطّارِق، اسلوونی و لوکزامبورگ  قرار دارند.

همچنین پرو، مجارستان، بوسنی و هرزگوین، جمهوری چک، جَبل‌الطّارِق، سن مارینو، مقدونیه شمالی، بلغارستان، مونته نگرو و برزیل در جدول جهانی ده کشور اول بر اساس میزان قربانیان کرونا نسبت به جمعیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمار کرونا در جهان ویروس کرونا ۴ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، صابر جباری، در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد