Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیاکو توتونچی رئیس هیات دوچرخه‌سواری مهاباد در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: همایش دوچرخه سواری همگانی به مناسبت ۷ تیر ماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت و هفته‌ای مبارزه با مواد مخدر در راستای پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در مهاباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توتونچی افزود: در این همایش دوچرخه‌سواران مسیر ۱۰ کیلومتری پارک استاد مجدی، خیابان سرباز، پل حکمت، خیابان ساحلی، پارک ملت، میدان شهرداری، چهارراه مولوی تا پارک استاد مجدی را رکاب زدند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری مهاباد اضافه کرد: در تلاش برای استمرار برگزاری همایش‌های عمومی به مناسبت‌های مختلف با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی هستیم.

او ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد رغبت بیشتر جوانان به ورزش همگانی را از اهداف این طرح دانست و گفت: در پایان این همایش به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

توتونچی با بیان اینکه همایش دوچرخه‌سواری سه‌شنبه هر هفته در قالب طرح ملی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهرستان نیز برگزار می‌شود، تاکید کرد: رشته دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان جوانان و نوجوانان مهابادی است.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزار‌های شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوچرخه سواری ورزش همگانی بمباران شیمیایی همایش دوچرخه دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته سلامت همایش پیاده‌روی خانوادگی در یاسوج برگزار می شود.
این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهداء جوایز ارزنده برگزار می شود.
این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه مبترکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می شود.

 

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم (ع)
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج