Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی افزایش محسوس دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر را در برخی استان‌ها طی دو روز پایانی هفته و بارش‌های پراکنده طی سه روز آینده در مناطق را پیش بینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی وزش باد شدید موقت، افزایش ابر و رگبار و رعد و رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده علاوه بر مناطق فوق، در دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وزش باد شدید موقت، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

استان‌های ساحلی خزر از بعد از فردا و روز پنجشنبه شاهد کاهش نسبی دما و بارش پراکنده خواهند بود و در این مدت دریای خزر مواج است.   طی امروز تا پایان هفته در ساعات بعد از ظهر برای ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت.   روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.   سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به تقویت توده هوای گرم در کشور، اعلام کرد: از اوایل وقت روز پنجشنبه تا اواخر وقت روز جمعه افزایش محسوس دما و وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر برای مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام، پیش بینی می‌شود که باعث گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی خواهد شد و صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب، آبیاری مزارع در اوایل صبح و طی شب توصیه می‌شود   آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، حداکثر و حداقل دما در تهران ۳۸ و ۲۸ درجه خواهد بود.     انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: وزش باد شدید افزایش ابر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه تا اواسط این هفته بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، گفت: تا روز سه شنبه این هفته دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می‌یابد و هوا خنک خواهد شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی