Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:31:22 GMT

پنچری ناوگان سواری زنجان در مسیر ناهموار معیشت

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۹۳۹۹

پنچری ناوگان سواری زنجان در مسیر ناهموار معیشت

ایسنا/زنجان رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بالا رفتن قیمت قطعات خودرو و فعالیت مسافربرهای شخصی، رانندگان خودروهای سواری را دچار مشکل کرده است.

حمید سلمانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در استان زنجان ۱۲۷ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به جابه‌جایی مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند که ۸۰ دستگاه آن اتوبوس‌های ‌۲۵ نفره VIP و باقی آن اتوبوس‌های کلاسیک ۳۲ نفره و عادی ۴۴ نفره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد مینی‌بوس‌ها و سواری‌ها را به ترتیب ۲۸۸ و ۴۷۷ دستگاه برشمرد و گفت: عمر متوسط اتوبوس‌ها در استان ۱۰ سال و میانگین سنی مینی‌بوس‌ها ۱۲ سال است و سواری‌ها نیز با عمر متوسط ۳۰ سال فعالیت می‌کنند که این موضوع اهمیت نوسازی به‌ویژه در بخش سواری برای حمل و نقل ایمن را برجسته می‌سازد.

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان راهداری پیگیر مشوق‌ها برای نوسازی ناوگان است، تصریح کرد: این در حالی است که باید بودجه برای ارائه تسهیلات تصویب شود، این در حالی است که دولت حمایت خاصی از این بخش نمی‌کند و به دلیل هزینه‌بر بودن سرمایه‌گذاری، رانندگان تمایلی برای نوسازی ندارند و از طرفی نگه‌داری خودروها نیز هزینه‌های سنگینی دارد.

وی با اشاره به اینکه گرانی‌های دو سال اخیر، ‌حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری را زمین‌گیر کرده است، عنوان کرد: دو سال قبل قیمت یک جفت لاستیک ۲۰۰ هزار تومان بود که اکنون به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است که اگر قیمت روغن، قطعات خودرو و عوارض گوناگون را به این رقم اضافه کنیم، دخل و خرج رانندگان از تناسب خارج می‌شود.

این مسئول ادامه داد: رانندگانی که در جاده‌های برون‌شهری فعالیت می‌کنند، لاستیک این خودروها دچار استهلاک بیشتری می‌شود و با توجه به مناسب نبودن آسفالت جاده‌ها و ناهمواری‌های موجود در آن جلوبندی ماشین نیز دچار نقص می‌شود و با این وضع ماشین که هر روز کار می‌کند، هزینه‌های نگه‌دای آن سر به فلک می‌کشد.

سلمانیان با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا، فعالان ناوگان حمل و نقل عمومی موظف شدند که با ۵۰ درصد ظرفیت مسافر سوار کنند، بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه فرهنگ‌سازی درستی در جامعه صورت نگرفته، مردم برای اینکه سریع‌تر به محل مورد نظر برسند و هزینه کمتری از نرخ قانونی بپردازند، از مسافربرهای شخصی استفاده می‌کنند، در حالی که بیمه، مهارت و سلامت این رانندگان مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه دو پایانه خصوصی در زنجان مستقر است، افزود: اگر میادین ورودی و خروجی شهر را نگاه کنید، انبوه ماشین‌های شخصی برای سوار کردن مسافران را در آن‌ها می‌بینید که اکثر آن‌ها کارکنانی هستند که روازنه بین مرکز استان و شهرستان‌ها در حال تردد بوده و در این مسیر مسافر سوار و در کار رانندگان ناوگان حمل و نقل اختلال ایجاد می‌کنند، این در حالی است که اگر قصد مسافرکشی دارند باید از سازمان کد دریافت کنند تا در صورت بروز هر اتفاقی، قابل شناسایی باشند و آموزش‌های لازم را نیز در خصوص رانندگی ایمن ببینند.

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه اداره راهداری ابزار قانونی را برای برخورد با مسافربرهای شخصی ندارد و فرمانداری و پلیس باید این کار را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اقتصادی راهداری و حمل ونقل جاده ای معیشت استان زنجان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • عکسی خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است