Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت سالروز شهادت رسیدن آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، با حضور محمدرضا بهشتی و ملوک السادات بهشتی دو تن از فرزندان شهید بهشتی برگزار شد.  

محمدرضا بهشتی در این نشست به ایراد سخنانی پیرامون رابطه و نسبت شهید بهشتی و انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با نگاه به تحول و تاثیر شگرف شهیدبهشتی در نوع فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی شهر هامبورگ، از همت این شهید بزرگوار برای تکمیل و ساخت مسجد نیمه کاره هامبورگ، و تاسیس و بنیانگذاری مرکز اسلامی سخن گفت.

بهشتی با ذکر اهمیت نامگذاری این مسجد به نام 'مرکز اسلامی هامبورگ'، اذعان داشت که پس از آن مرکز اسلامی هامبورگ به پایگاه و کانون گرم اسلامی تبدیل شده بود که شیعه و اهل سنت در آن محفل گرد هم آمده و ضمن احساس پیوند، به حل مشکلات و دغدغه های خود می پرداختند.

وی گفت: برگزاری جلسات مرتب گوناگون و سازماندهی شده، به همراه تشکیل و برقراری نماز جماعت متشکل از شیعه و سنی، از جمله کارهای مرکز اسلامی هامبورگ بود که تاثیر شگرفی در ارتباط مسلمانان و تامین احساس تعلق به یک تکیه گاه و پایگاه اجتماعی و اسلامی را داشت.

بهشتی تصریح کرد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن، ارتباط، بحث و پاسخ گویی به سوالات و دغدغه های جوانان بومی و غیر بومی شهر، و همچنین تشکیل جلسات علمی و دانشگاهی با حضور اساتید مربوطه در راس امورات و اهداف مرکز اسلامی هامبورگ بود.

محمدرضا بهشتی در ادامه خاطر نشان کرد: تسلط و تکلم شهید بهشتی به سه زبان زنده دنیا، یعنی انگلیسی، عربی و آلمانی، به همراه آشنایی ایشان با مضامین و اندیشه اسلامی و همینطور امکان ارتباط اجتماعی و علمی بالای ایشان با آحاد جامعه موجب این گردیده بود که مخاطبان و علاقه مندان زیادی به دور ایشان و مرکز اسلامی جمع شوند. 

وب در پایان به علاقه مندی و استقبال شهید بهشتی به فعالیت های جوانان مقیم خارج در مسیر پیشرفت اهداف دینی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان و به توجه و اهمیت این شهید عالی قدر به آرمان ها و وظایف انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا اشاره کرد.
 
وی گفت: با قوت گرفتن مرکز اسلامی هامبورگ، دانشجویان یک پشتوانه انقلابی، با تجربه، خیر خواه و فعال را در کنار خود یافتند‌. شهید بهشتی به لزوم حفظ استقلال انجمن های اسلامی تکیه داشتند و دانشجویان را به استقلال مالی و فکری در فعالیت های تشکیلاتی خود دعوت می کردند. 

در ادامه این نشست، ملوک السادات بهشتی ضمن بیان خاطراتی را از شهیدبهشتی به عزت و احترام بی شمار این شهید بزرگوار به خانواده و فرزندان، اشاره کرد و گفت: در تمام سفرها، همسر و فرزندان ضمن همراهی ایشان، با حجاب و پوشش کامل در مراسمات و محافل عمومی حاضر می شدند و همواره مورد تکریم پدر قرار می گرفتند.

فرزندشهید بهشتی در ادامه با معرفی چندین کتاب ارزشمند منتشر شده از شهید آیت الله بهشتی، همچون "حقوق زنان و خانواده از منظر اسلام"، "بهداشت و تنظیم خانواده"، "سرود یکتاپرستی"، "نقش آزادی در تربیت کودک" و "نظام اقتصادی در اسلام" مخاطبین و اعضای انجمن های اسلامی را به مطالعه این آثار گرانسنگ دعوت کرد.

وی با بیان خاطره ای از مرحوم حجت الاسلام اژه ای در ویرایش آثار شهیدبهشتی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این مرحوم، از علاقه وافر مرحوم اژه ای به این شهیدبهشتی سخن گفت.

وی افزود: برگزاری جلسات با جوانان بومی در مورد مسائل روز به زبان آنها، ایجاد کتابخانه، برقراری وحدت بین مسلمانان، ارج و احترام حقوق زنان و خانواده و پیگیری امورات مربوط به انجمن های اسلامی و رفع و رجوع موانع و مشکلات آنها در راس فعالیت های این شهید بهشتی بود. 

در پایان این نشست، محمدرضا بهشتی، شهید آیت الله بهشتی را عالم و اندیشمندی جستجو گر و حقیقت طلب معرفی کرد و از اهمیت مراجعه دقیق و نظام مند جوانان به مجموعه کامل و دقیق تمامی اندیشه ها و منظومه فکری ایشان گفت.

ملوک السادات بهشتی نیز با ابزار امیدواری به برگزاری جلسات بیشتر پیرامون منظومه فکری و اقدامات شهید بهشتی، به لزوم الگو برداری از شخصیت، رفتار و منش والای شهید آیت الله بهشتی در مواجه با مسائل مختلف زندگی تکیه کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان شهیدبهشتی انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا مرکز اسلامی هامبورگ آیت الله بهشتی برگزاری جلسات محمدرضا بهشتی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس

فرزندان مارادونا می‌خواهند بقایای جسد او را به یک بنای یادبود در بوئنوس‌آیرس منتقل کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روزنامه روزنامه La Nacion؛ وارثان دیگو مارادونا، فوتبالیست فقید آرژانتینی قصد دارند بقایای جسد او را به یک بنای یادبود در مرکز بوئنوس‌آیرس در پورتو مادرو منتقل کنند.

فرزندان دیگو مارادونا برای انتقال جسد "شماره 10" از گورستان خصوصی "Jardin de Bella Vista" به یک بنای یادبود که به افتخار این ستاره در پورتو ساخته شده، درخواست مجوز کرده‌اند. مادرو پورتو، در چند متری کاسا روسادا (محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور آرژانتین - ویرایش) قرار دارد.

چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد

بر اساس این گزارش؛ این تصمیم پس از اتمام کالبدشکافی جسد مارادونا توسط همه وارثان با رضایت مشترک گرفته شد. بنا به گفته این خانواده، بنای یادبود در مرکز پایتخت کمک خواهد کرد تا تمام مردم آرژانتین و شهروندان جهان بتوانند به بزرگترین اسطوره آرژانتینی ادای احترام کنند. ساخت بنای یادبود در محل بندر سابق پورتو مادرو قرار است در سال 2025 به پایان برسد. زمین برای این کار قبلاً توسط مقامات محلی به صورت رایگان به بنیاد مارادونا اختصاص داده شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس