Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با مشارکت شهرداری منطقه17 و قوه قضاییه، نخستین دفتر مشارکت‌های مردمی پیشگیری از وقوع جرم و دفاع از حقوق عامه منطقه 17 افتتاح شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، این مراسم با حضورمحمد پیرگزی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه18، متین راسخ استاد و عضو هیات علمی دانشگاه قوه قضائیه، داود لطفی شهردار منطقه17، حجج الاسلام والمسلمین مطلبی و مقدم،سرهنگ کریمی فرمانده سپاه ناحیه حبیب بن مظاهر، شمس مدیر کل حقوقی شهرداری تهران، حمزه‌ای رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، نیکبخت رئیس آموزش‌وپرورش، سرهنگ جعفری ریاست کلانتری 161 ابوذر، سرهنگ صالحی ریاست کلانتری 149 امام‌زاده حسن، زارعی معاون اجتماعی کلانتری161، عابدی رئیس فرهنگسرا شهید سلیمانی و مدیران شهری منطقه17 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داود لطفی شهردار منطقه17 در این مراسم گفت : به دلیل عدم دادسرای مستقل در منطقه 17 و تسهیل و بهبود فرآیند قضایی شهروندان دارالشهدای تهران و در راستای هماهنگی بین دستگاهی و ایجاد قرارگاه مشترک و نیرومند این دفتر در ساختمان شهرداری منطقه17 افتتاح شد.
شهردار منطقه17 در مراسم افتتاحیه دفتر ٨ارتباطات و مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه افزود: در محدوده شهرداری منطقه 17 تهران 300هزار نفر زندگی میکنند و به واسطه محدودیت‌ها و بضاعت‌های اندکی‌ که در منطقه است دادسرای مستقل نداشتیم. هرچند که دادستانی‌ها بارها اعلام آمادگی کرده بودند که بشود این امر را به پایان رساند، ولی به واسطه بضاعت‌هایی که‌وجود داشت امکان افتتاح اساسی آن وجود نداشت.
او خاطرنشان شد: در این‌اقدام شهرداری منطقه17 با بهرمندی از روحانیون و خبرگان و کنشگران منطقه نسبت به آسیب‌شناسی، آگاه‌سازی و جلب مشارکت در پیشگیری از وقوع جرم و تسهیل فرآیندهای حقوق خصوصی و عمومی شهروندان و اجرای عدالت اجتماعی، گام برداشته است.
در این مراسم محمد پیرگزی معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 18 تهران در مراسم افتتاح دفتر ارتباطات و مشارکت های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه گفت: مردم نباید فکر کنند، انجام کارشان در ادارات نیازمند رانت است و ادامه داد: ما در منطقه 17 دادسرای مستقل نداشتیم.
او با بیان اینکه افتتاح دفتر ارتباطات مردمی را به مناسبت روز قوه قضاییه، انجام دادیم اظهار کرد: تلاش کردیم تا در بحث پیشگیری مسئولین را دخیل کنیم و هر کاری که مسئولین درمیان مردم باشند، ماندگار است
او افزود: نکته مهم‌تر این است که دوستانی که در این جلسه حضور دارند هم مکلف هستند در این پیشگیری از جرم به نوعی آگاه باشند و نسبت به وضعیت و فعالیت آن هم اطلاع رسانی شود.
در ادامه امیرحسین شمس، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران درباره اهمیت حقوق عامه در قوه قضاییه گفت: خوشبختانه در این دوره از برنامه‌های اصلی آقای رئیسی برنامه حقوق عامه بود و سیاست قوه قضاییه هم حفظ حقوق عامه و بیت المال بوده است.
او افزود: ما از اسفندماه 1397 تا امروز با حمایت قاطع قوه قضاییه مواجه بودیم و درها به روی ما باز بوده و هرجا رفتیم به دنبال حقوق عامه حمایت شدیم و حدود 165 هکتار زمین را که در اختیار افراد بوده آزاد کردیم.
در این مراسم متین راسخ استاد و عضو هیات علمی دانشگاه قوه قضائیه، به نقش علما و متنفذین منطقه17 اشاره کرد و گفت: هر مسجد یک پایگاه برای ازطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در حقوق قضایی خود است و بهرمندی از این ظرفیت یکی از نقاط قوت دارالشهدای تهران است.
همچنین مسعود حمزه‌ای رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، از اهمیت پیگیری و آسیب‌شناسی در وقوع تخلفات و راهبرد های حل مسئله سخن گفت و این دفتر را مصداق مشارکت شهروندان و استقرار سازمان نظارت همگانی دانست
او شفاف سازی مراحل انجام خدمات، هوشمند سازی فرآیندها با هدف کاهش مراجعات، افزایش هزینه تخلفات و حقوق متقابل شهروندان و آشنایی آن‌ها را از راهبردهای کاهش وقوع جرم دانست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم شهرداری تهران شهرداری منطقه قوه قضاییه حقوق عامه منطقه 17

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد