Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه جدیدترین بررسی های دانشمندان نشان می دهد که بخارهای آب موجود در ابرهای سیاره زهره به اندازه ای نیست که بتواند زمینه ساز پیدایش حیات شود.   به گزارش یورونیوز، گروهی از محققان سال گذشته در گزارشی علمی از احتمال وجود حیات در سیاره زهره سخن گفته بودند. عده ای از محققان اروپایی و آمریکایی اکنون به کمک مشاهدات جدید بر این باور هستند که میزان آب در ابرهای زهره بیش از ۱۰۰ برابر کمتر از حد لازم برای حیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این گروه از دانشمندان مقاوم ترین میکروب های موجود در برابر فضای خشک و محیط اسیدی را بررسی کردند. به گفته آنها این میکروب های زمینی در ابرهای زهره دوام نخواهند آورد.   هرچند یافته های جدید دانشمندان احتمال حیات فرازمینی در ابرهای سیاره زهره را رد می کند اما همزمان احتمال از وجود آب کافی در ابرهای سیاره مشتری برای پیدایش حیات حکایت دارد. به گفته این گروه از دانشمندان اروپایی و آمریکایی علاوه بر وجود آب کافی در ابرهای مشتری، دمای اتمسفر این سیاره نیز برای حیات مناسب است.   جان هولسوورت، زیست شناس در دانشگاه کوئیتز در بلفاست درباره یافته های مرتبط با سیاره مشتری گفت: «من نمی گویم که در مشتری حیات وجود دارد یا حتی نمی گویم که حیات می تواند در آنجا وجود داشته باشد زیرا حیات به وجود مواد مغذی وابسته است و ما از این امر نمی توانیم مطمئن باشیم.»   وی که سرپرستی تحقیق گروهی از دانشمندان اروپایی و آمریکایی را برعهده داشت افزود: «با این حال این یافته ها ژرف و هیجان انگیز و کاملا غیرمنتظره بود.»   دانشمندان تاکید می کنند که اظهارنظر درباره احتمال وجود حیات در ابرهای مشتری به بررسی های بیشتری نیاز دارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عجیب و آخرالزمانی از سقوط ابرهای بارور در بیابان‌! + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، عواقب بارور شدن ابرها در استان بیابانی الحناکیه عربستان سعودی به سقوط ابرها در بیابان ختم شد. ویدئویی از ابرهای بارور در بیابان‌های عربستان ببینید.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 847351 برچسب‌ها آب و هوا - جهان خبر مهم باران عربستان

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟
  • تصاویر عجیب و آخرالزمانی از سقوط ابرهای بارور در بیابان‌! + فیلم
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون