Web Analytics Made Easy - Statcounter

قنبریان با اشاره به اینکه نصب آسانسورها مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری هستند، گفت: آسانسورهای غیر استاندارد پلمپ می شوند.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: هیئت مدیره ی برخی ازمجتمع های  مسکن مهر در شهرستان ها به خاطر عدم پرداخت هزینه برای استاندارد سازی آسانسورها اقدام به ایمن سازی آنها نکرده که با وجود تذکرات کارشناسان سازمان استاندارد، از سوی دستگاه قضایی  آسانسورهای غیر استاندارد پلمپ می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: شرکت های خصوصی که زیر نظر سازمان استاندارد هستند گواهی تاییدیه آسانسورهای استاندارد را صادر می کنند، و سپس شهرداری اجازه نصب آنها را می دهد وکارشناسان  سازمان استاندارد در این زمینه با بازرسی از آسانسورها استاندارد بودن آن را تایید می کنند.

 

وی ادامه داد: کارشناسان استاندارد پس از بازدید از آسانسورها و تشخیص غیر استانداردبودن آنها، برای ایمن سازی آسانسورها چندین بار به هیئت مدیره مجتمع های مسکن مهر تذکر دادند، اما آنان اقدام به استاندارد سازی نکرده و بنا به وظیفه ی سازمان استاندارد با حکم دستگاه قضایی، آسانسورهای غیر استاندارد چون یک مورد آسانسور غیر استاندارد در مسکن مهر شهرستان بروجرد پلمپ شد.

 

قنبریان افزود: در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، پیرو بازرسی‌های مستمر انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل از آسانسورهای مسکن مهر، یک دستگاه آسانسور مسکن مهر بروجرد به دلیل عدم استانداردسازی و بی توجهی به تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد، پلمپ شد.

 

وی تصریح کرد: به استناد مصوبات شورای عالی استاندارد، آسانسورهای کششی از فروردین سال ۱۳۸۲ (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری هستند و بنابراین مدیران و مالکان ساختمان های دارای آسانسور، موظف به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور، قبل از شروع بهره برداری و استفاده از آسانسور می باشند.

 

قنبریان افزود: دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور که توسط اداره کل استاندارد صادر می شود، برای اخذ پایان کار ساختمان الزامی است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: این تاییدیه دارای اعتبار یک ساله است و در صورت انجام بازرسی ادواری و نداشتن عدم انطباق، در پایان هر سال اعتبار، مجددا تاییدیه ایمنی آسانسور صادر می شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: پلمپ مسکن مهر استاندارد آسانسورهای غیر استاندارد سازمان استاندارد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرمانده انتظامی مهاباد گفت: در تحقیقات انجام شده در این زمینه سه متهم و یک نفر مالخر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ اشرفی افزود: سارقان در بازجویی خود به 24 فقره سرقت اقلام و وسایل خانه از خانه باغ های این شهرستان اعتراف کردند.

او به مردم توصیه کرد: اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز و از نگهداری وسایل با ارزش در آنها خودداری کنند.

 

دیگر خبرها

  • طلافروشان حتما بخوانند/ جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت
  • پلمپ ۴ واحدقهوه خانه و قلیانسرا در دشت آزادگان
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید