Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:47:28 GMT

47 هزار واحد مسکونی در کردستان مقاوم سازی شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۹۷۳۴

47 هزار واحد مسکونی در کردستان مقاوم سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا قادری پیش از ظهر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اظهار کرد: از ۱۲۰هزار واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار واحد مسکن محرومین در استان احداث و به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساکنان ۲۰۰ روستا از مجموع یک‌هزار و ۷۰۰ روستای استان تسهیلات مقاوم‌سازی را به دلیل شبهه سود بانکی دریافت نمی‌کنند، گفت: در این زمینه نیازمند ورود ویژه شورای افتای استان هستیم البته در این راستا فتوای شورای افتاء را نیز دریافت کرده ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: میزان مقاوم سازی در شرق استان حدود ۶۰ درصد و در غرب استان ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

وی اضافه کرد: دلیل این تفاوت در درصد عملکرد در شرق و غرب استان همان شبهه شرعی و عدم تمایل مردم برای دریافت تسهیلات بانکی است.

وی افزود: در غرب استان کمتر مردم تمایل به دریافت تسهیلات دارند و فقط زمانی که مجبور شوند اقدام به دریافت تسهیلات می‌کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مسکن کردستان مسکن محرومین سنندج نماینده ولی فقیه در کردستان مقاوم سازی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: زمین ۹۲ هزار واحد در تمامی شهرستان‌ها از نظر ما تأمین شده و در کارگروه زیربنایی در حال تصویب هستیم که به محض تأیید در شورا، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. - اخبار استانها -

جهانگیر الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار داشت: ما در استان کردستان تعهد ساخت 36 هزار واحد مسکن ملی داریم که از این تعداد تاکنون زمین 26 هزار واحد تأمین شده و در مرحله اجرا هستند.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و 600 واحد آپارتمان ساز در قالب مسکن حمایتی در سطح استان در حال اجراست که از این تعداد سه هزار و 600 واحد در شهر سنندج قرار دارد. به منظور بررسی چالش‌ها بازدیدی از پروژه‌های در حال ساخت این شهرستان با حضور استاندار کردستان به عمل آمد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در حال حاضر پروژه‌های آماده‌سازی در سطح 48 هکتار در حال انجام و تاکنون 2200 واحد قرعه‌کشی و در قالب نهضت ملی مسکن فاز 6 به متقاضیان تخصیص پروژه داده شده است. یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌ها مسئله آماده‌سازی آنهاست که با توجه به محدود بودن فصل عمرانی استان، باید روند آماده‌سازی پروژه‌ها تسریع یابد.

وی اذعان داشت: زمانی که به جای استفاده از زمین‌های کشاورزی کم‌شیب از زمین‌های تحت شیب استفاده می‌کنیم  با مشکلاتی همچون؛ احداث دیوار حائل 15 متری با هزینه سرسام‌آور مواجه می‌شویم و پیشرفت به کندی انجام می‌شود.

الیاسی با بیان اینکه علاوه بر مشکل آماده‌سازی، تغییرات ساختار شکست ما با بانک متفاوت بوده و ما را با مشکلاتی مواجه کرده است، عنوان کرد:  اگر تسهیلات بانکی هرچه سریع‌تر به پروژه‌ها تزریق و آماده‌سازی پروژه‌ها تعیین تکلیف شود، قطعاً امسال جهش بیشتری در اجرای پروژه‌ها اعمال می‌شود.

وی به آورده متقاضی اشاره کرد و افزود: در برخی از پروژه‌ها آورده متقاضی صرف آماده‌سازی پروژه‌ها شده و پیشرفت کُند پروژه‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم می‌‌شود. بنابراین باید مسئله آماده‌سازی را حل کرده تا از آورده شخص نیز استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان اضافه کرد: وجود معارضان در بعضی از پروژه‌ها یکی دیگر از دلایل تأخیر در اجرای آ‌‌ن‌ها است که با همکاری دستگاه قضا مشکل بعضی از آن‌ها رفع شده و در صدد تثبیت مالکیت مابقی آن هستیم.

وی درباره نحوه تأمین زمین توضیح داد: برنامه دولت ساخت 36 هزار واحد مسکن ملی در استان بوده که تاکنون زمین 26 هزار واحد تأمین شده و مابقی نیز ( 10 هزار واحد) در شورای عالی شهرسازی معماری کارهایش انجام شده و منتظر تأیید هستیم. اما نسبت متقاضیان که 92 هزار واحد است در تمامی شهرستان‌ها از نظر ما تأمین شده و در کارگروه زیربنایی در حال تصویب هستیم که به محض تأیید در شورا، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

الیاسی با بیان اینکه طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده تمام متقاضیان ساماندهی می‌شوند، خاطر نشان کرد: فصل عمرانی محدود است و تلاش ما استفاده از این فرصت است و به منظور پیشبرد پروژه‌ها در سطح استان کارگروه‌ شورای مسکن فعال و به صورت مدون و هفتگی در شهرستان‌ها جلسات تشکیل می‌شود.

در ادامه شرط تأمین زمین 92 هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان را ببینید:

 

.

 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود