Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه اعطای مجوز مدارس مورد سوءاستفاده برخی جریان‌های سیاسی قرار گرفته است گفت: مدارس غیرانتفاعی از روش‌های متنوع که برگرفته از روش‌های غربی و بدون بومی سازی است استفاده می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی طی اخطار قانون اساسی اظهار داشت: مطابق با قانون اساسی باید شرایط آموزش رایگان در اختیار همه قرار گیرد اما برخی از افراد اعتقاد داشتند که می‌توان با کمک و مشارکت، مسائل آموزش را حل کرد و بر این اساس مدارس غیرانتفاعی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به مشکلاتی که در مدارس غیرانتفاعی وجود دارد، گفت: تنوع در روش‌های آموزشی، یکی از مشکلات اساسی مدارس غیردولتی است و برخی از این آموزش‌ها به صورت دربست از کشورهای غربی آمده و بدون بومی‌سازی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.   رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی، شهریه‌هایی است که از خانواده‌ها دریافت می‌شود و حداقل و حداکثر این شهریه‌ها مشخص نیست و مدیران این مدارس به بهانه‌های مختلف هر چقدر بخواهند از خانواده‌ها شهریه دریافت می‌کنند.   پژمانفر ادامه داد: با این وجود به معلمان مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی حقوق بسیار کمی، پرداخت و درواقع در مدارس غیردولتی شهریه زیادی دریافت می‌شود اما حقوق کمی به معلمان پرداخت می‌شود و این مسئله یکی از مشکلاتی است که باید حل و فصل شود.   نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعطای مجوزها هم یکی از مسائلی است که امروز در آموزش و پرورش مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد، یکسری از جریانات سیاسی که در ادارات آموزش و پرورش حاکم می‌شوند، فقط به جریان‌های خودشان مجوز می‌دهند و این موضوع هم باید مرتفع شود.   وی تأکید کرد: باید مسائل مدارس غیرانتفاعی حل و فصل شود و مسئله فعلی ما صرفاً عنوان «مدرسه» نیست که بخواهیم راهکاری برای حل آن پیدا کنیم؛ ما «مدرسه در مسجد» هم داریم که یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است.   قالیباف: مدارس غیرانتفاعی مطابق با قانون است   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار گفت: مدارس غیرانتفاعی مطابق با قانون ایجاد شده و به تصویب شورای نگهبان هم رسیده است. از سوی دیگر، ثبت‌نام در این مدارس به صورت داوطلبانه است و این مدارس مغایرتی با قانون اساسی ندارند.   وی ادامه داد: مهدکودک‌ها هم زیر نظر سازمان بهزیستی بودند که به صورت کامل به آموزش و پرورش منتقل شدند و در طرح مذکور هم این مسئله مورد تأکید قرار گرفته است.   رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره اعطای مجوزها هم که شما گفتید مشکلاتی وجود دارد، در این طرح راهکارهایی در نظر گرفته شده و قرار است اعطای مجوزها محدودتر شود. حتماً اشکالاتی به این طرح وارد است که در صورت تصویب کلیات، این طرح دو شوری می‌شود و مجدداً مفاد آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مدارس غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها

همتی فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: تعیین شهریه کودکستان‌ها، یکی از تکالیف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است که در قوانین و ضوابط به آن اشاره شده است.

او با بیان این که شهریه بر اساس آئین نامه و ضوابط بررسی شده؛ ادامه داد: برای شهریه کودکستان‌ها الگوی جدیدی طراحی شده و بر همان اساس هزینه‌ها از والدین گرفته می‌شود.

وی افزود: بخشی از تخلفات و انحراف فعالیت مراکز پیشین بر اساس قوانین مصوب پایین بودن شهریه بوده است.

او با بیان این که الگوی جدید برای شهریه در نظر گرفته شده؛ تصریح کرد: بر اساس الگوی جدید به شکل سامانه‌ای فرایند محاسبه و تعیین شهریه طراحی شده است.

همتی فر گفت: در حال حاضر در فرایند تعیین و تصویب شهریه کودکستان‌ها هستیم.  موسسان کودکستان‌ها موظف هستند مدارک مستند را در سامانه بارگذاری کنند تا میزان شهریه مشخص شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: در صورتی که کارشناسان اطلاعات ثبت شده را تایید کنند نرخ‌نامه ابلاغ شده و به طور همزمان در سامانه کودکستان‌یاب قابل دسترس خانواده ‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • تشکیل استان تهران غربی و شرقی