Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کریم شریفی سه‌شنبه در جلسه کمسیون خرید گندم بانه با اشاره به کاهش بارش ها و کاهش تولید گندم اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی ها امسال کشت های دیم بازدهی مناسبی ندارند و تولید گندم امسال تاحدودی کاهش یافت.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی می شود که یک هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در بانه خریداری شود و در این راستان سه مرکز خرید در روستای شوی و شهرهای کانی سور و بوئین گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت مصوب دولتی خریداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی گفت: امسال در طرح جهش تولید گندم در دیم یک هزار و ۳۰۰ هکتار گندم دیم با همکاری بنیاد برکت کشت شد. 

وی با اشاره به دستمزد بالای برداشت گندم با دستگاه کمباین اضافه کرد: در شهرستان بانه هشت کمباین فعال و ۶ کمباین مهاجر گندم کشاورزان را برداشت می کنند هزینه هر ساعت کار با این دستگاه ها ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان بانه اظهار داشت: با توجه به هزینه های بالای برداشت گندم با کمباین امسال پیش بینی می شود که گندم با دستگاه های دروگر برداشت شود.

رییس تعاون روستای نیز با بیان اینکه مهمترین دغدغه تامین آرد مصرفی است گفت: سهمیه مصرف آرد شهرستان بانه در هر ماه یک هزار و ۲۰۰ تن است که خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سهمیه یک ماه را تامین می کند.

هیوا مجیدی آذر با اشاره به اینکه کیفت آرد در بانه علارغم مشکلات موجود کیفیت قابل قبول است افزود: کارخانه آرد بانه نیز امسال اقدام به خرید گندم می کند و سه مرکز خرید نیز برای خرید گندم کشاورزان پیش بینی شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها گندم اراضی کشاورزی بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم اراضی کشاورزی بانه گندم اراضی کشاورزی بانه خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان  بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان اظهار کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر