Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سیداحسان خاندوزی در تشریح نشست با رئیس سازمان ملی استاندارد و معاونین وی، گفت: در این نشست پیشنهاداتی در زمینه تسهیل کسب کار و حذف یا کاهش مدارک غیر ضروری ، ایجاد راهکاری برای تجمیع نمونه برداری و بازرسی های سالیانه ، تسریع زمان در جوابیه‌های مرکز ملی تایید صلاحیت، اعطای مشوق‌ها و معافیت مالیاتی برای واحد های دارای پروانه استاندارد، کاهش پرونده های ورودی در کمیسیون ماده ۴۲ ارتقا و اعتماد سازی نشان "استاندارد" مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه ورود کالاهای اساسی به منظور صرفه جویی در زمان باید در نمونه برداری و آزمایشات وحدت رویه حاکم شودT ادامه افزود : سامانه و نرم افزاری باید برای تسریع و کاهش زمان رسیدگی به پرونده های نفتی باتوجه به حجم بالای پرونده های ورودی صادراتی به کارگروه فنی تشخیص ماهیت فرآورده های نفتی که تناسبی با ظرفیت و توان فنی اجرایی کارگروه ندارد ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خارجی بازرسی که در شرایط تحریم کارشکنی کردند باید تنبیه شوند و به شرکت‌های بازرسی ایرانی اتکای بیشتری داشته باشیم، عنوان کرد: در این نشست انتقاداتی در خصوص اعمال استانداردهایی فراتر از استاندارهای بین المللی و اروپایی، اجرای سخت گیرانه استانداردها در شرایط جنگ اقتصادی شد که مسبب معدوم شدن برخی کالاهای اساسی و کمبود در بازار شد. اعمال روش‌های نمونه برداری غیر کارشناسانه ، محدود کردن کشورهای تامین کننده کالا نیز از دیگر آسیب هاست.

خاندوزی با بیان اینکه تعدد انواع پروانه های اختصاصی ساخت، سبب شده است گاهی زمان صدور هر پروانه از یک سال بیشتر شود، گفت: در برخی از کشورها کل صنعت یک نوع پروانه دارد؛ از سوی دیگر صدور بخشنامه های متعدد و ناکارآمد یکی دیگر از مشکلات فعلی کشور است.

رئیس فراکسیون بهبود فضای کسب و کار مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم راه اندازی سامانه الکترونیکی و هوشمند، عدم تناسب تعداد پرونده ها با توان فنی و اجرایی کارگروه ها، انتقاد از نحوه تشکیل، ترکیب و نحوه تصمیم گیری کارگروه تعیین ماهیت به دلیل شائبه ذی نفع بودن خود وزارت نفت، انتقاد از انحصاری بودن آزمایشگاهی که موارد به آن ارسال می شود و همچنین عدم افشای نتیجه برای صاحب محموله که امکان اعتراض را سلب می‌کند از جمله موارد مهم مطرح شده در نشست با رئیس سازمان ملی استاندارد بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز مقرر شد در قالب تفاهمنامه‌ های موجود بین سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی تمامی آزمایشات و نمونه برداری‌ها توسط سازمان ملی استاندارد انجام شود و سایر دستگاه‌ها از نتایج آن استفاده کنند و نتایج نمونه برداری‌های انجام شده در اختیار دو سازمان دیگر قرار بگیرد.

وی افزود: طی هفته آینده به منظور ایجاد ارتباط و اشتراک داده‌ها و همچنین ایجاد وحدت رویه در زمینه آزمایش کیفی و تعیین آزمایشگاه صاحب صلاحیت فراکسیون بهبود فضای کسب و کار نشستی را با حضور مسئولین سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی و سازمان حفظ نباتات برگزار می‌کند.

رئیس فراکسیون بهبود فضای کسب و کار مجلس شورای اسلامی، گفت: هیأت مقررات زدایی و تسهیل فضای کسب و کار مصوبات بسیار خوبی داشته که خوشبختانه اکنون خبر از اجرایی شدن آن در سازمان ملی استاندارد داده شد. صدور یک پروانه استاندارد برای احجام یا ظرفیت‌های مختلف یک کالا معین با ظرف ثابت، افزایش مدت پروانه استاندارد از یکسال به سه سال و همچنین تسهیل در ورود کالاهای از یک جنس و برند بعد از اخذ مجوز اولیه در دفعات بعدی، از جمله این موارد بود که در نشست اطلاع رسانی شد.

خاندوزی، تصریح کرد: امیدواریم اعتبارات سازمان ملی استاندارد به صورت کامل اختصاص داده شود تا آزمایشگاه‌های مرجع این سازمان به فناوری‌ها و تجهیزات جدید مجهز شوند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: استاندارد کمیسیون اقتصادی سازمان ملی استاندارد مجلس شورای اسلامی پروانه استاندارد فضای کسب و کار نمونه برداری پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی