Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@22:42:31 GMT

واکنش قیمت سکه به دلار 25 هزار تومانی

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۰۳۳۸

واکنش قیمت سکه به دلار 25 هزار تومانی

ایران اکونومیست- فعالان بازار سکه پیش بینی می کنند اگر قیمت دلار به 25 هزار تومان برسد قیمت سکه از 10 میلیون و 800 هزار تومان عبور می کند. نوسان نزولی قیمت طلا البته یک دست انداز در مسیر بازار سکه برای صعود سریع است

اگر امروز قیمت دلار از مرز 25هزار تومانی عبور کند، سکه می تواند به بالای سطح مقاومتی 10 میلیون و 800 هزار تومانی نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از سکه بازان به ادامه رشد قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل، در روزهای قبل، خرید فلز گران بهای داخلی را افزایش دادند. به واسطه همین افزایش خریدها، فاصله قیمت بازاری سکه با ارزش ذاتی آن در بالای محدوده ۲ درصدی ایستاده است.

 


اثر حباب مثبت در بازار سکه

داشتن حباب مثبت موجب می شود که همواره سکه امامی ظرفیت افت قیمت را داشته باشد. در واقع در صورتی که در روزهای آتی جهت قیمت دلار نزولی شود، سکه با سرعت بیشتری نسبت به اسکناس آمریکایی در مدار نزولی قرار خواهد گرفت. به باور تحلیل گران فنی، برگشت دلار به زیر ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان می تواند سکه امامی را حتی تا زیر محدوده حمایتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب ببرد. با این حال، مثبت شدن حباب به معامله گران سکه چنین سیگنالی را نیز ارسال کرده است که سطح تقاضا بالاست و می توانند به افزایش قیمت ها خوشبین باشند. برگشت قیمت طلای جهانی به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری دیگر عاملی است که می تواند زمینه ساز افزایش تقاضا برای خرید سکه در بازار داخلی شود. طلا در هفته های اخیر وضعیت صعودی نداشت و همین موضوع موجب شد که معامله گران سکه بیشتر به روند قیمتی دلار دقت کنند. روز دوشنبه طلا گرایش خاصی برای رشد از خود نشان نداد و در صورت ادامه وضعیت کاهشی می تواند به مانعی بر سر راه افزایش قیمت سکه تبدیل شود. البته سکه بازان در روز جاری بیشتر از طلا به روند قیمت دلار و نرخ حواله درهم دقت خواهند کرد.

اقتصادنیوز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار تومان قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد

قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد