Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:50:16 GMT

محدود کردن فضای مجازی نتیجه عکس به بار می‌آورد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۰۳۹۹

محدود کردن فضای مجازی نتیجه عکس به بار می‌آورد

 روزنامه ستاره صبح هشتم تیر یادداشتی به قلم مصطفی اقلیما جامعه شناس منتشر کرد و نوشت: نمایندگان مجلس در حال بررسی طرحی در مجلس هستند که فعالیت کاربران را در فضای مجازی محدود خواهد کرد و برخی از پیام رسان ها نیز مسدود شود. این در حالی است که فضای مجازی علاوه براینکه محلی برای تضارب آرا و گفت وگوهای مدنی است محلی برای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیز به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل محدود کردن فضای مجازی می تواند پیامدهای منفی برای جامعه به همراه داشته باشد.  

دکتر اقلیما معتقد است: «در ایران فضای مجازی در بین همه اقشار جامعه رسوخ کرده و از کارگر تا شخصیت های سیاسی و اجتماعی همگی به فضای مجازی وابسته شده است. دلیل این مسأله نیز این است که فشارها و مشکلات زندگی باعث شده که فضای مجازی به یکی از دغدغه های اصلی زندگی مردم ایران تبدیل شود و مردم با استفاده از فضای مجازی تاحدودی مشکلات خود را فراموش کنند.

جامعه شناس برجسته کشور تصریح کرد: در شرایطی ما می توانیم به مردم بگوییم که از فضای مجازی فاصله بگیرند که شرایط زندگی بهتر را برای آنها فراهم کنیم و اجازه بدهیم مردم دغدغه های خود را به صورت شفاف و صریح بیان کنند. نکته جالب این است که کسانی که نسبت به رویکرد فضای مجازی در جامعه انتقاد می کنند نیز به شکل های مختلف از فضای مجازی استفاده می کنند. دلیل این مسأله این است که فضای مجازی نوعی آزادی مجازی برای مردم ایران به وجود آورده که به واسطه آن می توانند دغدغه ها و سلایق خود را در زمینه های مختلف مطرح کنند و به واسطه آن پاسخ مناسبی دریافت کنند. در نتیجه اگر فضای مجازی به هر دلیلی محدود شود نتیجه عکس برای جامعه به همراه خواهد داشت.

این جامعه شناس تصریح کرد: شبکه های اجتماعی به عنوان یک پدیده نوظهور جهانی به یکی از ابزارهای اجتناب ناپذیر زندگی مردم جهان تبدیل شده است. با این وجود شبکه های اجتماعی در ایران نیازمند آسیب شناسی علمی و دقیق هستند تا  کارکرد مثبت این پدیده جهانی در جامعه ایران به کارکرد منفی تبدیل نشود. اغلب کشورهای توسعه یافته از شبکه های اجتماعی در زمینه اشاعه علم و فرهنگ شهروندی استفاده می کنند این در حالی است که این اتفاق در جامعه ایران رخ نداده و شبکه های اجتماعی به محملی برای شایعه سازی، توهین و تمسخر دیگران تبدیل شده است. رویکردی که در صورتی که با آموزش صحیح مرتفع نشود وضعیت نگران کننده ای را برای جامعه ایران رقم خواهد زد.

منبع: روزنامه ستاره صبح برچسب‌ها توییتر واتساپ تلگرام فضای مجازی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر واتساپ تلگرام توییتر واتساپ تلگرام فضای مجازی محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود