Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب در پویش هفته سیزدهم "الف_ ب_ ایران" که به افتتاح ویدئوکنفرانس پروژه‌های استان‌های همدان، زنجان و گلستان با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: بسیار خوشحالیم قطار توسعه و آبادانی بار دیگر از همدان عبور می‌کند و تلاش‌های بی‌وقفه همکاران بنده و برنامه‌ریزی و مساعدت همکاران ما در وزارت نیرو به منصه ظهور رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مفتخریم در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین توانستیم این مایه حیات را که از بهترین نعمات الهی است به درستی استفاده، احیاء و مجددا در چرخه تولید صنعت و اشتغال قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه اهمیت استفاده مجدد از پساب در سال‌های اخیر که متاسفانه میزان نزولات جوی کاهش یافته کاملا روشن است خاطرنشان کرد: این مهم در استان همدان موجب ایجاد پساب باکیفیت در حد آب شرب و استفاده از آن در تولید حداقل یک‌هزار مگاوات برق در نیروگاه شهید مفتح و تامین آب مورد نیاز صنایع پتروشیمی هگمتانه، شهرک صنعتی ویان، پتروشیمی ابن‌سینا و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر در استان شد.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب استان همدان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر همدان با طراحی اولیه چهار مدول و با روش لجن فعال پیشرفته با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر آغاز به کار کرد گفت: در حال حاضر دو مدول این تصفیه‌خانه احداث شده و بخش مایع آن از سال ۱۳۹۱ در حال بهره‌برداری است.

حسینی‌بیدار عنوان کرد: برنامه افتتاحیه امروز شامل تکمیل و شروع بهره‌برداری از مدول دوم و بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان است.

وی خاطرنشان کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب همدان، با چیزی در حدود ۱۵ میلیون دلار معادل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی و همچنین بخش لجن فعال آن با اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای(مجموعا ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال) به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه این تصفیه‌خانه قابلیت تصفیه فاضلاب با ظرفیت ۱۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل ۵۰۰ هزار نفر را داراست گفت: این پروژه به عنوان پروژه سبز موفق به کسب گواهینامه محیط زیست اروپا و تندیس بنیاد جهانی انرژی ۲۰۱۶ از میان ۱۱ هزار طرح جهانی شد.

وی افزود: امروز با حضور مقام عالی وزارت نیرو تاسیسات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی یک‌هزار و ۲۳۰ خانواری ده‌پیاز همدان با بیش از ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری و یک‌هزار و ۴۰۴ انشعاب فاضلاب خانگی به بهره‌برداری رسید.

حسینی‌بیدار بیان کرد: اعتبارات این طرح به میزان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصفیه خانه فاضلاب پویش هر هفته الف ب ایران تصفیه خانه فاضلاب میلیارد ریال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری‌فر با اشاره به تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی استان مطرح کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پایدار آب در استان انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، آب برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنان روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد