Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس صادرات فرش دستباف ایران در 2 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. در دو یا سه سال اخیر صادرات فرش دستباف ایران کاهش چشمگیری یافته بود.

بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد صادرات فرش دستباف در 2 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی به میزان 84.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد و به لحاظ وزنی 275 درصد رشد داشته است. 

براساس این گزارش در 2 ماهه ابتدای امسال 366.9 تن فرش دستباف ایرانی به ارزش 4.8 میلیون دلار صادر شده است در حالی که در 2 ماهه اول سال 1399 در مجموع 97.8 تن فرش دستباف ایران به ارزش 2.6 میلیون دلار صادر شده است. 


مقایسه صادرات فرش دستباف ایران در 2 ماهه ابتدای سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل

فرحناز ارفع رئیس مرکز ملی فرش ایران در مورد وضعیت صادرات فرش دستباف اظهار داشت: ژاپن و آلمان جزء اولین خریداران فرش دستباف ایرانی در میان  33 کشور خریدار فرش دستباف ایران قرار دارند. 

* افزایش صادرات فرش پس از چند سال افت شدید

بررسی آمار صادرات فرش دستباف ایران در اردیبهشت 1400 نشان می دهد که در این ماه 214.4 تن فرش دستباف به ارزش 2.7 میلیون دلار صادر شده است که با توجه به اینکه در سال 1399 طی ماه اردیبهشت 84.1 تن فرش به ارزش 2.1 میلیون دلار صادر شده است صادرات فرش دستباف ایران در اردیبهشت 1400 نسبت به مدت مشابه در سال 1399 به لحاظ وزنی 155 درصد و از نظر ارزشی 28.5 درصد رشد داشته است. 


مقایسه صادرات فرش دستباف ایران در اردیبهشت 1400 نسبت به مدت مشابه سال 1399

 


نمودار ارزش صادرات فرش دستباف در فروردین و اردیبهشت سال های 1399 و 1400

*کاهش شدید صادرات فرش دستباف ایران در سال‌های اخیر

به گزارش فارس، صادرات فرش دستباف ایرانی در سال 1396 به ارزش 426 میلیون دلار بوده است که در سال 1397 به 238 میلیون دلار کاهش یافته است و با افت شدید صادرات فرش دستباف، در سال 1398 ارزش صادرات فرش دستباف به 69 میلیون دلار رسید. 

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف علت  کاهش صادرات به خصوص در سال‌های 98 و 99 را عوامل مختلف از جمله محدودیت‌های صادراتی بعد از تحریم‌ها و همچنین مشکلات رفع تعهد ارزی عنوان می‌کند.

این گزارش می افزاید:  10 کشور اول واردکننده فرش دستباف از ایران در سال 1397 عبارت بوده‌اند از کشورهای ایالات متحده آمریکا، آلمان، امات متحده عربی، ژاپن، لبنان، استرالیا، کانادا، قطر، ایتالیا و پاکستان و 10 کشور اول وارد کننده فرش دستباف از ایران در سال 1398  نیز کشورهای ژاپن، آلمان، امارات، لبنان، آفریقای جنوبی، قطر، ایتالیا، استرالیا، انگلیس و هند بودند که در سال 1400 نیز همچنان ژاپن و آلمان جزء خریداران اول فرش ایران به شمار می روند. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات فرش دستباف صادرات فرش دستباف ایران رشد صادرات فرش دستباف ایران صادرات فرش دستباف ایران میلیون دلار صادر شده نسبت به مدت مشابه سال سال 1399 تن فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار

طی بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از ۲/۷ تن شمش طلا معامله شد که نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا مبادله شده در مرکز مبادله اختلاف ۷ تا ۱۵ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد داشت.

به گزارش اکوایران، مرکز مبادله ایران بیست حراج حضوری شمش طلا طی سه ماه، ۲۷ دی تا ۴ اردیبهشت برگزار کرد و ۲۷۱۶ شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد. میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله‌شده طی این ۲۰ حراج مرکز مبادله، چهار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در نخستین حراج شمش طلا عنوان کرد: قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا خواهد بود، مبتنی بر عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود. او همچنین تاکید کرد که قیمت معاملات طلا در مرکز مبادله ایران به قیمت‌های روز نزدیک است.

بررسی نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا معامله‌شده در مرکز مبادله و اختلاف آن با قیمت روز دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد بیشترین اختلاف قیمت بین قیمت دلار در بازار آزاد (۶۶ هزار تومان) و نرخ دلار محاسبه شده از طریق قیمت شمش (حدود ۵۷ هزار و ۴۳۰ تومان) نیز با نزدیک به ۱۷ درصد در حراج هفدهم که در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد، به ثبت رسید. 

 مرکز مبادله حراج شمش را با نرخ دلاری معادل ۵۰ هزار و ۵۷۰ تومان در ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد که اختلاف نزدیک به ۷ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد (۵۴ هزار و ۵۰ تومان) در آن روز داشت؛ که کمترین اختلاف قیمت موجود بود.

در بیستمین حراج مرکز مبادله که در چهار اردیبهشت صورت گرفت نیز قیمت روز دلار بازار آزاد (۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان) اختلاف ۱۳ درصدی با دلار محاسبه شده از قیمت شمش (حدود ۵۶ هزار و ۸۶۰ تومان) داشت. 

این در حالی است که نرخ دلار رسمی اعلام شده از سوی مرکز مبادله ارز و طلا در این مدت در نیمه اول کانال ۴۰ هزار دلاری نوسان داشت و امروز در کانال ۴۴ هزار تومانی قرار دارد.

قرار است بیست‌ویکمین حراج شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت برگزار شود.

tags # طلا ، قیمت دلار سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی