Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان بازار سکه پیش بینی می کنند اگر قیمت دلار به ۲۵ هزار تومان برسد قیمت سکه از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور می کند. نوسان نزولی قیمت طلا البته یک دست انداز در مسیر بازار سکه برای صعود سریع است.

اگر امروز قیمت دلار از مرز ۲۵هزار تومانی عبور کند، سکه می تواند به بالای سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از سکه بازان به ادامه رشد قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل، در روزهای قبل، خرید فلز گران بهای داخلی را افزایش دادند. به واسطه همین افزایش خریدها، فاصله قیمت بازاری سکه با ارزش ذاتی آن در بالای محدوده ۲ درصدی ایستاده است.

واکنش قیمت سکه به دلار ۲۵ هزار تومانی/ اثر حباب قیمت بر بازار

اثر حباب مثبت در بازار سکه

داشتن حباب مثبت موجب می شود که همواره سکه امامی ظرفیت افت قیمت را داشته باشد. در واقع در صورتی که در روزهای آتی جهت قیمت دلار نزولی شود، سکه با سرعت بیشتری نسبت به اسکناس آمریکایی در مدار نزولی قرار خواهد گرفت. به باور تحلیل گران فنی، برگشت دلار به زیر ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان می تواند سکه امامی را حتی تا زیر محدوده حمایتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب ببرد. با این حال، مثبت شدن حباب به معامله گران سکه چنین سیگنالی را نیز ارسال کرده است که سطح تقاضا بالاست و می توانند به افزایش قیمت ها خوشبین باشند. برگشت قیمت طلای جهانی به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری دیگر عاملی است که می تواند زمینه ساز افزایش تقاضا برای خرید سکه در بازار داخلی شود. طلا در هفته های اخیر وضعیت صعودی نداشت و همین موضوع موجب شد که معامله گران سکه بیشتر به روند قیمتی دلار دقت کنند. روز دوشنبه طلا گرایش خاصی برای رشد از خود نشان نداد و در صورت ادامه وضعیت کاهشی می تواند به مانعی بر سر راه افزایش قیمت سکه تبدیل شود. البته سکه بازان در روز جاری بیشتر از طلا به روند قیمت دلار و نرخ حواله درهم دقت خواهند کرد./ اقتصادنیوز

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار تومانی هزار تومان قیمت دلار قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟