Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امین میرزازاده که با برتری برابر «علی‌اکبر یوسفی» در فینال رقابت‌های سنگین وزن کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی لهستان به عنوان قهرمانی رسید، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو شد.

وی در خصوص حضورش در بازی‌های المپیک اظهار داشت: بعنوان نماینده ورزش خوزستان، تمام تلاش خود را برای موفقیت در المپیک توکیو خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از رقابت‌های نوجوانان همیشه به دنبال کسب مدال طلا بودم و نتایجی که در رده‌های سنی پایه کسب کردم بیانگر این موضوع است.

نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: پس از ورود به رده  سنی بزرگسالان در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا در هند به مدال طلا دست یافتم و اکنون المپیک توکیو بزرگترین و مهمترین میدان پیش روی من است و باید از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرم.

میرزازاده تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تا کنون ۱۲ مرحله اردو را پشت سر گذاشته و خدا را شکر به آمادگی خوبی نیز رسیده‌ایم و  با نظر کادر فنی به رقابت‌های بین‌المللی پیت لازینسکی لهستان اعزام شدیم. معتقدم که کشتی‌گیران در این رویداد آزمایش شدند  و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم حدود ۹ نفر از کشتی‌گیرانی که سهمیه المپیک را داشتند شرکت کرده بودند.

وی اضافه کرد: من نیز با سه کشتی‌گیر مطرح از جمله دارنده مدال برنز جهان از شیلی و قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان کشتی گرفتم. البته دیدار فینال با علی‌اکبر یوسفی به خاطر اینکه به کشتی هم آشنا بودیم بسیار حساس بود اما با برنامه‌ریزی که انجام دادم توانستم موفق عمل کنم.

میرزازاده درباره شرایط بدنی و آمادگی جسمانی‌اش گفت: وزنم نسبت به گذشته بیشتر شده، اما با ۱۳۰ کیلوگرم کمی فاصله دارم و به همین دلیل برای جبران آن، آمادگی جسمانی و قدرت بدنی خود را افزایش داده  و شرایط خوبی دارم و در رقابت با حریفان این موضوع را با قدرت بدنی و نفس جبران می‌کنم.

میرزازاده که برای نخستین بار در المپیک حضور می یابد، درباره نحوه تمرینات و شرایط اردوها گفت: کادر فنی به لحاظ فنی و روحی و روانی همیشه تأثیرگذار بودند و برای ما از جان و دل مایه می‌گذارند. محمد بنا پس از چندین سال تجربه کشتی گیران را به صورت کامل می‌شناسد و خوب می‌داند چه زمانی و با چه صحبت‌هایی انگیزه لازم را به آن‌ها بدهد. رسول جزینی مربی سنگین وزن‌ها نیز فوق‌العاده است و اکنون نیز فیلم حریفان را بررسی می‌کنیم تا با نقاط ضعف و قوت آن‌ها آشنا شویم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کشتی فرنگی المپیک توکیو المپیک توکیو امین میرزازاده کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس

نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۱۷ اردیبهشت ماه در کمپ تیم ملی آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ روزهای ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود. محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در این اردو حضور ندارد.

تیم ملی کشتی فرنگی با ترکیب کامل و با ۶ سهمیه راهی المپیک پاریس خواهد شد.

اسامی نفرات دعوت شده که می باید، به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز و محمد حسیوندپناهی

۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده‌بزرگی، مهدی محسن‌نژاد و پویا ناصرپور

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی و محمدمهدی کشتکار

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی و حجت رضایی

۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی و علی دارابی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد، غلامرضا فرخی و محمدرضا مختاری

۸۲ کیلوگرم: اشکان سعادتی‌فر و شاهین بداغی

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ناصرعلیزاده، محمدحسین محمودی و بهروز هدایت

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی، شایان حبیب زارع و حسین بالی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، فردین هدایتی، محمد سروش رنجبر و مهرداد کلیوند

کادر فنی: حسن رنگرز (سرمربی)، حسن حسین‌زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت‌پور و فرزاد ایمانعلی‌زاده (مربیان).

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک