Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژیمناست ایرانی با وجود قهرمانی در جام جهانی قطر به سهمیه المپیک نرسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیدرضا کیخا که در جام جهانی قطر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست به مدال طلای این رقابت‌ها برسد، در شرایطی که در رنکینگ انتخایی المپیک به ژیمناست ژاپنی رسیده بود اما در نهایت حضور در المپیک توکیو را از دست داد و سهمیه المپیک به ژیمناست ژاپنی داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین بدشانسی کیخا عدم برگزاری فینال جام جهانی باکو بود و در صورتی که این اتفاق رخ نمی‌داد، برای اولین بار  ژیمناستیک کشور سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست می‌آورد.

در همین رابطه فدراسیون ژیمناستیک بعد از موفقیت کیخا در جام جهانی و نرسیدن ژیمناستیک ایرانی به المپیک، بیانیه ای را منتشر کرد. در این بیانیه می خوانیم: درخشش کیخا و سایر ژیمناست‌های کشورمان همچون مهدی احمد کهنی، عبدالله جامعی و مهدی الفتی در جام‌های جهانی ثابت کرد ژیمناستیک ایران به حدی از پیشرفت رسیده که حتی جوانانش هم توانایی حضور در میادین جهانی و رقابت با بزرگان ژیمناستیک را دارند.

همه موفقیت‌های ژیمناستیک کشور در شرایط به دست آمد که کمترین حمایت ممکن از این فدراسیون شد و ملی پوشان ژیمناستیک کشور مظلومانه مورد بی‌مهری‌ قرار گرفتند؛ با این حال جامعه ژیمناستیک کشور افتخار می‌کند که چنین ملی‌پوشان غیرتمندی دارد که می‌توانند در اوج تنگناها و تنها با تکیه بر برنامه‌ریزی‌های فدراسیون ژیمناستیک، تلاش هیئت‌های استانی و همینطور مربیان بی‌ادعای تیم‌های ملی افتخارات متعددی کسب کنند. متاسفانه با وجود اینکه فدراسیون ژیمناستیک در کوران رقابت‌های کسب سهمیه المپیک بود در سال جاری تنها یک مرحله بودجه از وزارت ورزش دریافت کرد؛ در حالی که سایر فدراسیون‌ها بیش از این دریافتی داشتند که این موضوع نشان دهنده بسیاری از واقعیت‌ها است.

مدال‌هایی که سعیدرضا کیخا و مهدی احمدی کهنی به دست‌ آوردند آنقدر باارزش هستند که هیچ کس نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد؛ حتی اگر برخی تلاش کنند این موفقیت‌ها را کمرنگ جلوه دهند اما اهالی ورزش به خوبی می‌دانند که ژیمناست‌های کشورمان در چه میدان بزرگی به این افتخارات دست پیدا کردند و پیام‌های تبریک آنها بهترین دلگرمی برای ملی‌پوشان ژیمناستیک کشور بوده است.

فدراسیون ژیمناستیک قدردان همه کسانی است که دلسوزانه این فدراسیون را در مسیر کسب افتخارات بی‌شمار همراهی و مقابل مشکلاتی که از سوی بدخواهان ژیمناستیک کشور ایجاد شد، ایستادگی کردند. ژیمناستیک کشور در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و ان‌شاءالله در سال‌های آینده هم این مسیر با حمایت‌های اهالی ژیمناستیک طی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون ژیمناستیک ژیمناستیک کشور سهمیه المپیک جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا با حضور 32 تیم از روز چهارشنبه 12 اردیبهشت آغاز ‌شده و فردا (یکشنبه - 16 اردیبهشت) در شهر «روی‌اِت» کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

در بازی‌های امروز، تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نویی) با شکست 2 بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. نوجوانان ساحلی ایران که امروز (شنبه - 15 اردیبهشت) برای دومین بار به میدان رفتند با امتیازات 21 بر 10 و 21 بر 7 حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.

با کسب این نتیجه و راهیابی تیم والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه‌نویی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که در شانگلو چین برگزار می‌شود.

ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • سرنوشت پیرمرد پرحاشیه/ مارکوپولو به استقلال نرسید!
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • جام جهانی تیراندازی| پورحسینی به فینال نرسید
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک