Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:16:02 GMT

قم پس از ۲ هفته به وضعیت نارنجی کرونایی برگشت

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۱۰۵۰

قم پس از ۲ هفته به وضعیت نارنجی کرونایی برگشت

بر اساس این اعلام، قم از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار گرفت و نام این استان پس از دو هفته بار دیگر در لیست شهرستان های نارنجی کشور، در کنار ۱۸۳ شهرستان دیگر این رنگ بندی قرار گیرد.

در آخرین تغییرات نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور، مناطق قرمز از جنوب به سمت مرکز و شمال کشور در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۹ تیرماه ۶۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان نارنجی و ۲۰۱ شهرستان زرد هستند. تعداد شهرستان‌های آبی صفر است.

قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد و از ۲۷ خردادماه پس از چندین ماه دوباره با بهبود شرایط در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته بود که بار دیگر با افزایش مبتلایان به این ویروس طی روزهای اخیر دوباره به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.      

برچسب‌ها کرونا ماسک قم فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک قم کرونا ماسک قم فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو

النصر در شبی که کریستیانو رونالدو بعد از یک بازی محرومیت به ترکیب اصلی برگشت برابر حریف خود با یک گل پیروز شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته بیست و نهم رقابت های لیگ عربستان یک بازی برگزار شد.

در این بازی النصر مهمان الخلیج بود و توانست با یک گل به پیروزی برسد.

تک گل النصر را در این بازی امریک لاپورت به ثمر رساند.

در این بازی کریستیانو رونالدو بعد از یک بازی محرومیت به ترکیب اصلی النصر برگشت که البته موفق به گلزنی نشد.

النصر با پیروزی که در این بازی به دست آورد جایگاه دوم‌ خود را قطعی کرد و با یک بازی بیشتر نسبت به الهلال و ۹ امتیاز کمتر در رده دوم قرار گرفت.

تا پایان لیگ عربستان تنها ۵ هفته دیگر باقی مانده است و به نظر می رسد که الهلال قهرمانی خود را در یکی دو هفته پیش رو قطعی کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی