Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نوراحمد درخوش شهردار ایرانشهر گفت:ایرانشهر با داشتن ١۶٠ هکتار فضای سبز، سرسبزترین شهر سیستان و بلوچستان بوده بطوریکه سرانه فضای سبز هر شهروند ایرانشهری حدود ١١ مترمربع است.

او گفت: فضای سبز در شهر‌ها به عنوان مجاری تنفسی شهرنشینان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در توسعه و نگهداری فضای سبز بیان کرد: تلاش خواهیم کرد فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه شود.

شهردار ایرانشهر با بیان اینکه با هدف توسعه فضای سبز سالانه بیش‌از ١۵٠ هزار نهال گلدانی در این شهرستان تولید می‌شود افزود: این نهال‌ها در سطح شهر کشت می‌شود.

وی بیان کرد: نهال‌های تولید شده در محله‌ها، فضا‌های آموزشی و پارک‌های سطح شهر ایرانشهر کاشته می‌شود.

درخوش گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم علاوه‌بر حفظ و نگهداری فضای سبز، شهرداری را در تولید نهال کمک کنند.

وی وجود منابع آبی پایدار و شرایط اقلیمی مناسب را از علل سرسبزی ایرانشهر ذکر کرد و افزود: شهرداری علاوه‌بر جداسازی شبکه آب شهری از فضای سبز و پارک‌ها اقدام به آبیاری تحت فشار فضای سبز کرده به طوریکه این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب و توسعه فضای سبز دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار ایرانشهر فضای سبز حقوق شهروندی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳