Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه معاون وزیر بهداشت: ۱۲۰۰ مرکز منتخب مبارزه با کووید در کشور ایجاد شد، گفت: هیچ خللی در واکسیناسیون روتین کشور ایجاد نشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علیرضا رئیسی دقایقی قبل در مراسم آغازین سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت که با وجود قرمز بودن شرایط یزد به لحاظ کرونایی با حضور وزیر بهداشت در حال برگزاری است اظهار داشت: اتفاقی که در چند سال اخیر در حوزه بهداشتی در ایران رخ داد کم نظیر و بی نظیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند که ایران جزو معدود کشورهایی بود که در مقابله با کرونا نظام بهداشت و سطح یک و پی اچ سی را به کار گرفت.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: یکی از اصول و مهمترین اقداماتی که در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد این بود که ما به جای اینکه کارهای غریضی و احساسی انجام دهیم یک پاسخ مبتنی بر منطقه داشتیم.

رئیسی با بیان اینکه سه کار در پاسخ به این بیماری انجام شد گفت: نخستین کاری که انجام شد بازنگری در ساختار با شرایط موجود بود و بدون اینکه کار موازی در نظام شبکه انجام دهیم، ساختارمان را با وضع موجود منطبق کردیم.

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از 182 میلیون نفر + جدول تغییراتتزریق بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در چین چگونه انجام شد؟هیچ برنامه مذهبی به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل نمی‌شود

وی تصریح کرد: در این زمینه 1200 مرکز منتخب مبارزه با کووید در شبکه تعریف کردیم که کاری بسیار نو بود و بدون اینکه شبکه را دستکاری کنیم مراکز منتخب را به وجود آوردیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:  گسترش شبکه آزمایشگاهی کووید یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که در پاسخ به این بیماری انجام شد و از دو آزمایشگاه به 400 مورد در سطح کشور رسیدیم.

رئیسی ادامه داد: مراکز نمونه‌گیری سیار و ثابت هم در ساختار شبکه بهداشت شکل گرفت و علاوه بر این اقدامات، نزدیک به زمان‌ترین کاری که انجام شد مراکز واکسیناسیون در درون شبکه بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگی که در کشور ما انجام شد و سبب افتخار است، بازنگری تمام بسته‌های خدمت با برگزاری جلسات مختلف با مدیران مربوطه در کشور بود.

معاون وزیر بهداشت گفت: با افتخار می‌توان گفت که واکسیناسیون روتین ما حتی یک نفر عقب نیفتاد و این یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که در حوزه خدمات مراقبت بارداری صورت گرفت و نه تنها خدمات کاهش نیافت بلکه افزایش هم پیدا کرد.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد درمان و آموزش پزشکی معاون وزیر بهداشت انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند