Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد به نقل از وبدا، دکتر علیرضا رئیسی پیش از ظهر امروز در سی و چهارمین آئین پویش سراسری «ره سلامت» که با حضور وزیر بهداشت و به میزبانی استان دارالعباده برگزار شد، اظهار کرد: یکهزار و ۱۸۰ طرح بهداشتی تا پایان امسال در سطح کشور افتتاح و وارد مدار ارائه خدمت می شود.

وی یکی از کارهای بسیار بزرگ در کشور را بازنگری بسته‌های خدمات بهداشتی و درمانی دانست و افزود: در همین رابطه خدماتی که امکان ارائه به صورت غیرحضوری داشت را از خدماتی باید حتما حضوری ارائه می‌شد، تفکیک کردیم و همین باعث شد که خوشبختانه هیچ واکسیناسیون معمولی در کشور به تاخیر نیفتد یا در حوزه خدمات مراقبت‌های مربوط به بارداری نه تنها این خدمات کمتر نشود بلکه نسبت به استانداردهای قبلی افزایش نیز یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان این که در موضوع خدمات عشایر نیز حتی در رابطه با یک خدمت نیز عقب نماندیم و حتی کمترین ابتلا و مرگ و میر کرونایی را در این بخش داشتیم و علاوه بر این نیز خدمات ویژه سالمندان، افراد زیر پنج سال و خدماتی که شاید پنهان از نظر مردم است مانند ارائه خدمات به زندانیان را به خوبی ارائه کردیم.

وی گفت: اولین کشور منطقه و جزو اولین‌ کشورهای دنیا بودیم که پروتکل درمان سرپایی را در ابتدا راجع به بیماری کرونا راه‌اندازی کردیم و در موج اخیر بیماری نیز ابتکار جدیدی را در بخش بستری‌های سرپایی داشتیم.

رئیسی در مورد حوزه روش‌ها و فرایندها نیز اظهار کرد: خوشبختانه موضوع غربالگری از روزهای ابتدایی شیوع کرونا و حتی قبل از وارد شدن کیت‌های تشخیص کرونا در کشور آغاز شد.

وی افزود: طرح محله محوری دیگر اقدام قابل تامل در این بخش بود که با توجه به اقدامات در دست اقدام وزارت بهداشت در سال ۹۸ و به دنبال مواجعه با بیماری در اواخر همان سال، بر با مشارکت تمام اعضاء و دستگاه‌ها بر همان پایه برای مقابله با کرونا اجرایی شد.

وی با بیان این که در طرح شهید سلیمانی ۲۰ تا ۲۵ درصد بار بر دوش سفیران سلامت بود، گفت: در حالی روزانه شاهد بستری ۱۲۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی هستیم که شاید در سطح یک با حدود ۲۰۰ هزار بیمار روبرو هستیم که کمک زیادی بهبخش درمان بود.

معاون بهداشتی وزیر با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در رابطه با سند ملی واکسیناسیون، گفت: در مقوله واکسن که مبحثی مجزا از موضوع واکسیناسیون است نیز اعتقاد داریم اشراف و آگاهی و شجاعت‌ خوبی در این دوره برای تصمیم گیری جهت تولید واکسن‌های داخلی وجود داشته است.

وی راجع به طرح‌های بهداشتی بهره ‌برداری شده در کشور نیز اعلام کرد: در اواخر سال ۹۸ و به رغم مواجهه شدن با بیماری کرونا درحوزه بهداشت ۲۳۶۲ طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در سال ۹۹ تعداد ۸۶۲ طرح و اکنون در سه ماهه اول امسال تعداد ۶۹۶ طرح آماده بهره برداری شده که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۱۸۰ طرح بهداشتی دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

رئیسی از کاهش میانگین عمر مراکز بهداشتی کشور از ۲۷.۶ سال به زیر ۱۰ سال خبر داد و گفت: تفاوت کاهش عمر مراکز درمانی کشور در این است که سازه‌های جدید جهت نوسازی مراکز دو برابر قبل یعنی ۵۰ سال خواهد که که البته نقش خیرین نیز در این مقوله مهم بوده است.

وی از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری امروز را شامل ۱۶۵ محل زیست پزشک، ۱۴۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۱۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۶۳ پایگاه سلامت، هشت مرکز آموزش بهورزی  و یک انبار دارویی ذکر کرد و گفت: از مجموع ۶۹۶ طرح مورد بهره‌برداری امروز ۵۹ طرح سهم استان یزد است.

رئیسی در پایان نیز به دو شاخص برتر استان یزد در حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: در حالی نسبت مرگ و میر به بستری در کرونا برای کشور حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد است، این شاخص در استان یزد کمتر از ۱۰ درصد و حدود هفت یا هشت درصد است که نشان‌دهنده اقدامات خوب صورت گرفته در سطح یک یعنی بیماریابی و ارجاع به موقع بیماران به مراکز درمانی و از سوی دیگر بیانگر کیفیت درمان در بیمارستان‌های استان است. شاخص قابل توجه دیگر در استان نیز کار تیمی و مشارکتی خوب در این استان است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت سلامت رئیسی یزد خبرگزاری فارس استان یزد علیرضا رئیسی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی